Tears - Kapitel 48

Tidigare kapitel 47
- she's with me now, everything's fine. I'll call you later, have to take care of her. Bye 
Lexy la på och då började jag att stor lipa. Hon shh:ade och försökte lugna ner mig. Vakten lyfte upp mig i hans kraftiga  armar och bar ut mig från klubben. Jag höll ett hårt grepp om hans svarta t-shirt. Vad hade nyss hänt? Jag kunde knappt tro det.. Allt jag vill, det ända som jag begär just nu... Är att få vara i Harrys varma, beskyddande famn. Att få känna hans lukt, få känna på dem perfekta mörka lockarna och att få se in i dem vackra gnistrande gröna ögonen. Hans charmiga leende som får mitt hjärta att smälta varje gång. 
Vart är min Harry någonstans när jag behöver honom som mest?

Det har nästan gått 48 timmar sedan Martin drog in mig i ett mörkt rum. 48 timmar av tystnad. Jag var fortfarande i chock, mina händer slutade inte att skaka. Harry hade ringt flera gånger men jag hade inte kunnat prata, min röst hade försvunnit. Istället fick Lexy prata med honom. Hon försökte övertala honom att allting var bra, främst av allt så försöker hon intala sig själv att allt är ok. Innerst inne så var hon liv rädd, att jag kanske aldrig skulle lämna rummet. Mina ögon hade fastnat på bilden som låg på nattduksbordet bredvid sängen, precis framför mig. Kudden som jag kramade om hade blivit blöt tack vare alla tårar som kom från mig. Jag sträckte fram handen för att försöka nå tavlan, det var precis att jag fick tag på den. Greppet om kudden blev allt hårdare och ett litet leende spred sig på mina läppar medans några få tårar gled ner längst min kind. Mina fingrar strök över Harry som fanns på bilden. Kan man verkligen sakna någon så mycket så att det gör ont? Bilden på oss två gjorde att jag fick flashbacks när vi blev fotade av fotografen som precis hade fotat klart killarna. Harry stod bakom och höll om mina höfter, jag kommer ihåg att han hade precis kittlat mig, det är därför jag hade vikt ihop mig och hade världens största leende. Mina ögon var slutna och man kunde riktigt se att jag höll på att dö av skratt. Harry hade sitt charmiga leende och tittade på mig som att han vore…kär. Vi såg ut som ett typiskt perfekt par som finns ute på nätet.
 

Jag reste mig ur sängen och började klä av mig alla klädesplagg som jag hade på mig. Medans jag knäppte upp min bh, gick jag sakta mot dörren som var stäng. Jag lutade mig lite framåt och la mitt öra mot för att kunna höra vad som händer på andra sidan. Lexys röst var ganska stark, säker. Jag kunde höra hur hon försökte övertala den andra personen.

- No, she need to rest…. She can’t speek… well she haven’t been talking to me, i haven’t heard a word sence the accident….. Harry please, don’t cry…

ett stort suck hördes och jag bakade undan. Min älskling… jag sjönk längst dörren, kröp ihop när jag hade hamnat på marken. Jag kände hur två starka armar omfamnade mig, en varm andedräkt flåste i min nacken. Hans vackra händer flätades ihop med mina och hans lockar kittlades vid min nacke. Några mjuka kyssar lämnades och allt hår på min kropp reste sig. 

- You’re so beautiful. 

Den raspiga mörka rösten fick mitt leende att sprida sig mer. Harrys röst som fick fjärilarna i magen att explodera. Jag vände huvudet om för att möta hans läppar.. Hans vackra ansikte lös upp. Våra huvuden närmade sig.. Hans kyssbara läppar var bara några millimeter ifrån mina.. mitt hjärta sjönk när verkligheten kom tillbaka. Harry var inte där. Det var bara en illusion.. Leendet på mina läppar försvann snabbt. 

Efter att ha låst badrums dörren och suttit på det varma duschvattnet, ställde jag mig framför spegel. Framför mig ser jag en tjej med brunt/rött långt lockigt hår. Hennes brun/gröna ögon var röda på grund av alla tårar. Sugmärket som Martin hade gjort var blå lilla. En stort runt märke.. Mina ögon sjönk mot hennes höfter. Ärret som var format som ett X var ett irriterande objekt. Mina fingrar strök försiktigt över det fula märket. Ett djup suck kom ut från min mun sedan klev jag in i duschen. Det varma vattnet som kom på mig gjorde att mina tårar sjönk in, dem syntes inte. Jag tittade ner mot marken och såg hur vattnet gled undan. Minerna från Harry flög förbi och det gjorde ont i själen. Halsbandet som han hade gett till mig satt fortfarande runt min hals.. Den hade aldrig gått av.


Ett lätt ljud hördes ifrån dörren. Lexy klev in medans jag stod kvar. Hon satte sig på toalettstolen med en mobil i sin hand. Hon suckade djupt och sa
- Killar… Jag mötte inte hennes blick utan jag fortsatte att kolla ner på mina fötter som fick lekte med vattnet.
- Emma, jag har pratat med Harry och han vill verkligen prata med dig… Hon la en betoning på verkligen. Jag mötte hennes blick men inte så länge. Min blick sjönk ner mot marken igen.
- Och så ringde någon från Sony.. dem ville prata med dig. Jag stelnade till. Sony är ett känt musik bolag.. och dem har sökt efter mig? Jag hoppade ut ur duschen, virade en handduk runt min kropp och gick vidare in till sovrummet. Lexy satt kvar på toalettstolen, hennes blick följde efter mig. Jag tog bort handduken från kroppen och virade in den i mitt hår. Ett par vita spets trosor och en matchande bh till. Jeansen var tröga att få på sig men tillslut så gick det. En vit pösig tröja över sedan var jag klar. Mobilen som lexy hade i sin hand började ringa. Ett till djup suck hördes från henne.
- It’s lex sa hon med inte en glad röst. Hon tittade in i mina ögon och bet sig själv på läppen.
- She’s right in font of me…. Hon reste på sig och gick fram till mig. Sträckte fram mobilen för att jag skulle ta emot den. Jag tog tag om den och såg på skärmen, Harry var det. Jag la mobilen mot örat men inte ett ljud kom ut från min mun.
- I can hear your breath emma… I know you’re there. Jag stod och kollade på Lexy medans jag hörde hans mörka röst genom mobilen.
- I miss you… Jag kunde se honom framför mig. En oroad harry som sitter och gör absolut inget. Hans röst lät så, ledsamt.
- I’m worried… about you. Det blev tyst ett tag, harry snyftade till sedan började han prata igen.
- Please… say something e-emma… Min blick var fast mot Lexys. Hennes ansiktsuttryck ändrades när hon fick se en tår falla ner från min kind. Jag kunde inte säga något, tror att det är chocken som har tagit över. Pauls röst hördes.
- Harry, it’s time to go on stage now! Harry suckade och snyftade ännu en gång.
- Bye beautiful. I will call you later when the show is over. Harry la på och några pipande ljud hördes från andra ändan. Jag gav Lexy mobilen och sprang ner mot hallen.
- Emma.. Jag brydde mig inte om att lexy ropade efter mig. Jag skulle bort. Ut härifrån

Harrys perspektiv
I’d just talked to Emma and now it was time to go out on stage. The guys pep talked to each other while I just stood on the same spot, looked at my phone and just wanted to go in bed. Zayn came up to me and gave ma a pat at my shoulder. He smiled at me then he moved on, out on stage. The girls were screaming, as usual. The guys were already on the stage, I came out not so far after. Girls began to scream louder and a smile was spreading on my lips. The music for everything about you started to play. My heart started to rise, it's always like this when I’m on stage. The audience were screaming and singing along while Liam started to sing his part.
Then it was my turn.
- On the other side of the world, 
It don't matter, I'll be there in two, i'll be there in two, i'll be there in two. I still feel it everytime,
 It's just something that you do, 
Now ask me why I want to…. My thoughts were focused on emma. Througt the song, I thought of her or rather I thought of her througt all of the songs that we sang. I wasn’t on the top mood, it could probably all see. Moments started to play. When Liam sang through his text, It felt like my heart started to bleed. I wanted to be with emma, feel her love and I wanted to lay beside her. Cuddle with her, make her feel special. The lyrics fitted in our relationship at he moment. When it was my turn to sing, nothing came out from my mouth. I just stood with an open mouth and probably I looked pretty stupid. Zayn jumped in and started to sing my part. With tears falling down from my cheeks, I went backstage. The show was about to end anyway…

I'd go straight to the studio. I was not quite finished with my parts for the new songs yet. I studied the paper from those different parts that I was supposed to sing. I went into the room and started singing. After a while my phone started to vibrate. It was a text message from emma.
‘’ I really don’t know why I couldn’t speak before.. sorry.. Call me later when you got time xx’’ My lips formed into a smile. Maybe I can hear her beautiful voice tonight, that was the highlight of the day.


Nuuuuu mina vänner får ni kapitel 48! :) Vad tycks? Skriv en kommentar (eller fler) and let me know :))
Stavfel kan finnas som vanligt men men, jag tror att ni förstår.. heh :)
btw.. om ni undrar varför det är bilder på miley curys så är det för att jag tyckte att Emma liknade henne (speciellt hennes hår ) därför kommer det mer bilder på henne :)
hope you guys like it, bye xx 

Kommentarer
Postat av: hanna

Detta är sjukt bra! Fortsätt skriva, blir helt beroende!! Vill inte vara sån me snälla jag ber dig ha ett lyckligt slut! Dör här borta!! xx

2013-01-19 @ 00:47:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0