Tears - Kapitel 46

Tidigare kapitel 45
I kissed her one last time before I had to go through the control.. To know that this is the last kiss before you will see her again hurts really badly in my soul. We ended our kiss and I started to walk towards the security checkpoints. When I came through it, I began to cry more than I did before. I turned around and saw Emma and Lexy stand next to each other, and they held each other's hands. I know this is not the end, this is just the beginning.
See you soon my love…

Dagarna hade gått riktigt långsamt, det brukar de göra när man har tråkigt. Min saknad för Harry var otroligt stor. Vi har pratat med varandra varje kväll sen han och killarna åkte, under dagarna då och då fick jag lite sms ifrån honom. Ett leende fick jag varje gång. Liam och Lexy höll också på men inte lika mycket som jag och Harry och det får mig att undra. 
 
Jag var påväg hem från skolan. När jag hade kommit halvvägs hem så stannade jag upp, det brändes i nacken. Varför känns det som att någon förföljer mig? Sakta vände jag mig om, hela min kropp stelnade till när jag mötte hans blick. Jag ville springa men det var som att mina fötter hade klibbat fast sig vid marken. Han hade sina händer i sina byxfickor och gav mig världens mödarblick. Jag svalde hårt, känner hur bröstkorgen började att öka takten. Alla mina minnen som jag har med honom kom tillbaka, det var som att allting spolades bakåt i tiden... Jag kunde se allting framför mig, det kändes som allting var äkta.. Allting var på nära håll. Utan att ha märkt något så hade han kommit fram till mig, vi stod bara några meter ifrån varandra nu.. Han tog dem sista stegen så att han stod precis framför mig, bara några centimetrar ifrån. Våra blickar var fast i varandras.. Varför springer jag inte? En vind pust kom bakom mig och gjorde att lite hår täckte för halva mitt ansikte. Han sträckte fram sin högra hand, tog håret och la det bakom mitt öra. Min puls var uppe i 200... Jag ville skrika på hjälp men jag kunde inte..
- jag har koll på dig... Han log med ett busigt leende och så började att att skratta. Ett riktigt hemskt skratt, sådant skratt som dem elaka gör i filmer.. Han vände sig om och började att gå bort.. Men jag stod fortfarande kvar, jag kunde inte röra på mig.. När han hade gått en bit ifrån mig så vände han sig om igen och sa
- Det är inte över än... Jag kommer få tag på dig.. Sedan sprang han iväg in i skogen där han kom ifrån. Chockat stod jag kvar och kollade djupt in i den mörka skogen.. 
- P..pap...ppa....
 
Jag klev innanför dörren och såg Lexy ligga i sin säng med laptoppen framför sig. Jag slängde väskan åt sidan, tog av mig skorna och slängde jackan på golvet.. Gick mot sängen och satte mig försiktigt ner bredvid Lexy.. Hon verkade glad men det hjälper inte mig.. 
- Jo Emma, mamma och pappa har åkt bort så vi har huset för oss själva ett tag framöver sen så... Har jag något... annat att berätta för dig. Jag tittade på henne med ett svagt leende. Mitt hjärta slog fortfarande i 200 efter mötet med min far. 
- Killarna har varit borta snart mer än en vecka och jag vet att du saknar dem.. Speciellt Harry... Men det var inte de jag tänkte prata om.. Du fyller snart år och det ska vi fira här hemma... Jag tittade på henne med en undrande blick.. Vart ville hon komma? Hon pustade ut och mumlade för sig själv..
- Jag har fått ett jobb... Sa hon rakt ut. Jag höjde mina ögonbryn och gav henne ett riktigt äkta leende.
- Det är fantastisk, grattis! Jag kramade om henne men hennes reaktion var inte av glädje, utan Lexy var fortfarande stel och såg inte så glad ut. 
- är något fel? La jag till och såg mig oroat på henne.
- Det är de att... Jobbet ligger i England. Det är ett model jobb... Så jag måste flytta dit... Jag kommer att sluta i skolan och så kommer jag att få hemhjälp istället när jag har flyttat dit.. Jag tittade med en tom blick på henne. Jag är glad för Lexus skull men det betyder att jag kommer att bli själv.. helt ensam, jag har ingen. Tyngden i hjärtat blev allt jobbigare för varje sekund som gick. 
- Men jag åker inte förrän efter dig födelsedag... Och jag vet inte om du kommer att gilla detta....jag har.. En tår föll ner från min kind och efter en stund så kom allt fler.
- nej, gråt inte Emma. Lexy tog tag om mig och gav mig en riktigt hård kram. 
- jag är glad för din skull... Jag tog ett djupt andetag och pustade ut.
- kommer sakna dig! Jag kramade om henne hårdare, ville inte släppa taget. 
- varför? Du ska ju följa med mig.. Hörde jag precis att... Jag ska med? Jag tog bak huvudet, fick ögonkontakt med Lexy som gav mig ett leende.
- J-jag vadå? 
- Jag ville inte att du skulle bli ensam, plus jag skulle sakna dig för mycket! Några glädje tårar föll ner från mina kinder.
- så jag har letat efter skolor som du kan gå på och jag hittade en... Hon tog laptoppen och gav den till mig. Jag läste deras hemsida, den informationen som stod verkade väldigt sträng.  
Det stod...
• tvungen att ha skoluniform
• inga tuggummin
• inga mobiler ( bara på rasterna )
• hålla sig innan för skolans områden när det är skoltid
• hand uppräkning 
• inget prat i klass rummet är tillåtet när läraren pratar.. ( grupparbeten tillåts prat) ....
Sedan kommer dessa regler som vi också har... Fast ingen håller dem. Jag tittade på datan en stund innan jag mötte Lexys blick. 
- Nå? Frågade hon och jag nickade som ett svar. Jag sökte efter vart skolan låg någonstans... I London. Jag hoppade upp av glädje, London! Dit har jag alltid velat åka.. Och nu så ska jag studera där. Åh så glad jag blir! Det bästa av allt är att jag är nära Harry plus... Jag slipper min far.
 
Min mobil började att vibrera. jag tog upp mobilen ur min bakficka, på skärmen stod det Harry. Med ett leende på läpparna så tryckte jag på svara.
- Heey! Sa jag med ett glad röst
- Hello, beautiful! Some one are happy today? 
- haha yeah, but that's not so surprising.. You called. Jag hörde hur hans mörka röst började att skratta, det gjorde att jag fick gåshud över hela min kropp. 
- I wish I were beside you right now instead tho... 
- Why beside... When you can be above?... Sa jag långsamt. Jag log med ett busigt leende och försökte hålla mig för skratt. 
- wait.. What? Harry lät lite förvirrad. Kom igen, vad det inte han som var den snuskiga? 
- why beside me when you can be ABOVE me? Jag la en betoning på above. Det var tyst i några sekunder innan han hade fattat.
- Oooh I get it.... Oh-ooh-ooooh you're nasty... But you got a point.. Jag började att skratta.
- Gosh what I miss you. 
- I miss you too Harry.. Vi pratade i telefonen mer än 2 timmar. Killarna hade tydligen börjat jobba med deras nya album och dem hade kommit en bra bit. Några intervjuer hade dem gått på, så mycket mer hade dem inte gjort. Jag hade inte berättat om mötet med min pappa, inte ens med Lexy. Jag hade inte heller sagt om att jag ska studera i London. Det får vänta helt enkelt. Harry skulle på en till intervju så vi var tvugna att lägga på. Det tog inte en lång stund efter vi hade lag på innan Harry hade skickat iväg ett sms till mig. 
" Soon.. Just let the time go.. Then we'll see each other again xx" 
 
Lexy som hade varit iväg för att handla snabb mat kom nu hem. Hon stannade upp framför mig och sa
- vi ska fira... För mitt jobb, du ska åka med och börja i en ny skola, det blir som vi kan börja om när vi har flyttat dit så vi ska fira! Jag följde Lexy med ögonen. Hon la maten på bordet och gick fram till sin garderob och började plocka fram två stycken outfits. En klänning med en bebis rosa färg, ett par slitna jeans och en svart t-shirt till. Lexy slängde jeansen och t-shirten till mig.
- gör dig i ordning, för ikväll så ska det festas! Jag log mot henne och började att små skratta, ibland så är hon bara för go. In mot badrummet för att göra sig i ordning då... 
Lexy var elegant, som vanlig. En enkel klänning, plus hennes vackra kropp, ansikte... Inte undra på att alla killar vill ha henne. Själv så klädde jag mig lite mer sportigare, tuffare. Söndriga, tighta jeans och en svart tight t-shirt över och ett par svarta klack skor. Hand i hand gick vi, några yngre killar hade frågat om vi var tillsammans... Vi svarade ja och fortsatte gå. När vi kom fram till klubben så var det en del människor som stod ute och rökte, det luktade skit rent ut sagt. Jag hatar lukten av rök.. Det var som ett vitt tjockt moln svävade över dem... En rysning gick genom hela min kropp när vi var tvungna att gå igenom folkmassan. Lexy hade fixat falsk lägg plus hon slog på sin charm när hon kom fram till vakten. Vi kom in utan några problem. En hel del människor var ute på dansgolvet och resten satt vid sofforna med sina drinkar eller så stod dem vid baren. Jag granskade över hur allt folk beter sig. Min blick fastnade mot baren, där alla männen var och försökte ragga på kvinnor. Dem var fulla, helt klart. Även dem som satt på sofforna. Några tjejer kunde knappast stå på sina fötter.. Lexy tog tag om min arm och drog in mig på dansgolvet. Vi skrattade och hade det roligt, kropparna rörde sig i takt till musikens beat. Vi drack ingenting utan vi bara dansa, man kan ha roligt utan alkohol. Jag blundade och fokuserade på musiken. Det var som att jag gick in i min lilla värld, jag hade tappat kontrollen. Musiken hade tagit över min kropp, jag kunde inte sluta dansa. Jag kände hur två händer tog tag om mina höfter, jag tog tag om händerna och puttade ifrån dem. Jag vill inte att någon ska ta på mig just nu, eller rättare sagt ingen får ta på mig.. Jag har Harry och han skulle nog inte gilla om en annan kille kommer och tar på mig...  Plötsligt så tar musiken slut... Alla som var ute på dansgolvet stannade upp, inklusive jag. Vi tittade upp mot dj:n och tillslut så tog han fram mikrofonen och sa
- jag har ett meddelande till.. Emma... Står det på lappen.. Jag tittade på Lexy med en frågande min. Det måste finnas flera tjejer här inne som heter Emma.... Så det är nog inte till mig. 
- Det står...Kom ihåg, jag har koll på dig... Förlåt allihopa nu ska vi återgå till att dansa! Människorna på dansgolvet hurrade. Min kropp hade stelnat till. Jag tog tag om Lexys arm och drog iväg oss mot baren.... 
- jag behöver en shot... Eller något att dricka! Sa jag och tittade in i väggen. Lexy tog fram plånboken och gav mig pengar. Bartendern kom och frågade mig vad jag ville ha
- 69:an tack... Vad jag visste om denna shoten var att man skulle ha en del creme de menthe och en del creme de cacao white.. Jag gav honom pengarna och så shotade jag det. Det smakade precis som after eight.
- jag går bara på toa.. Säger Lexy och klappar mig på axeln. Jag nickade som ett svar. Efter ett tag så satte sig en kille bredvid mig... Jag riktade blicken mot hans håll. Det var som att jag höll på att ramla av stolen.... Men han hann ta tag om min hand och hjälpte mig upp. 
- Hej Emma.. Jag torkade om min mun med min hand och suckade. 
- hej Martin... Jag tog fram min mobil och började slå in Harrys nummer. 
- kan inte du vara ifrån din kille någon dag eller? Är du besatt utav honom!? Jag tittade länge in i hans djupa mörka ögon. 
- kan inte du lämna mig ifred?! Det är du som är besatt... Och om jag vill ringa min pojkvän så gör jag det!
Jag reste på mig och tryckte på ring. Tonerna hördes genom mobilen, jag gick snabbt ut från klubben för att få bort allt oväsen. Harry svarade och jag kände hur glad jag blev inombords, men jag var fortfarande rädd... 
- Hey, love!
- Harry I.... Någon tog tag om mina höfter och tog iväg min mobil från min hand.. Personen som var bakom mig pressade ner mig på marken och ställde sin ena fot på min rygg. Jag låg nu på ett smutsigt golv med en person som pressar ner sin tyngd över mig. 
- Hey there lover boy or should I say your lucky piece son of a shit! .. Martins röst gjorde så att jag stelna till... Även om jag redan var livrädd så gjorde denna situationen allt värre. 
- you're in London right now so... Emma's really lonely without you... But lucky as her.. She got me! And you can help her.. Have a nice evening, I'm going to have a lovely one.. So will Emma.. Hahaha!

Kapitel 46! inte lika långt som det förra kapitlet men det är bättre än inget, right?
såååå vad tycker ni om kapitlet? :) Nu har Emmas pappa komit in i bilden igen, hohohooo! och så har även martin komit tillbaka, emmas stalker eller vad ska man säga.. haha :)

Lämna en kommentar and let me know what you guys think about this chapter! :D xx 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0