Tears - Kapitel 31

Tidigare kapitel 30
Vi slängde oss ner i sängen och pustade ut. Klockan är bara 20:00 och jag är redan trött. Jag kramde om harry och gav honom en puss på kinden. Jag la mitt huvud på hans bröstkorg och rätt som det var så somnade jag.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

- GOOOOOOD MORNING YOU TWO CURLY BASTARDS! Hörde jag Louis skrika. Armen som precis hade kramat om mig försvann. Harry tog tag i en kudde och kastade den mot Louis. Jag vände mig om och såg Harrys magmuskler, blicken hade fastnat och Louis märkte vad jag kollade på.
- Emma emma emma… You can touch those muscles later or whatever you now want to touch… BUT now I have a surprise for you! Thihihi!... och så smälde han dörren efter sig. Harry slog sig själv i pannan med sin hand och jag såg hur generad han blev. Jag sträckte på mig och gav honom en puss på kinden.
- No worries, I will ask you first. Sedan reste jag mig upp från sängen. Harry låg kvar men han hade sin blick riktad mot mig. Leendet som jag fick gjorde mig knä svag. Vi gick ut ur rummet och runt matsalsbordet satt en tjej och Louis. Matbordet var fullt med mat, pankakor, egg, smörgåsar och pålägg m.m. Harry brydde sig inte om att han gick utan tröja.
- Hi girl!
- Hey Harry. Hon gav honom en kram, sedan stod hon framför mig med ett stort leende. Jag sträckte fram handen
- Hi, My name is Emma. Sa jag och log.
- Hi Emma, my name is Eleanore. Gud vad söt hon är!
- So you’re the famous Emma! Hon kramde om mig och jag blev lite chockad.
- Louis told me everything! So tell me… hon drog iväg mig så att killarna inte kunde höra oss.
- Have you kissed him yet?! Jag tittade frågandes på henne. Eleanor höjer båda händerna och försöker se oskyldig ut.
- okok, I didn’t say anything. But hey, Do you wanna go out later? Shopping and.. girl stuff you know? Hon log med sitt söta leende mot mig. Varför inte?
- Sure, why not? Vi gick och satte oss med killarna och åt upp frukosten. Tiden gick snabbt och vi hade det trevligt. Det visade sig att Eleanor var Louis flickvän, dem var riktigt söta tillsammans det var som att dem var gjorda för varandra. Jag satt bredvid harry och varje gång Eleanor och Louis gjorde något gulligt mot varandra så blev det en pinsam tystnad mellan mig och Harry. Helt plötsligt så ställde sig Eleanor upp och tittade på mig.
- It’s time for us to go. Sen fick jag världens största leende.
- wait where you goning? Sa harry och tog tag i min hand och kollade frågandes på mig och sedan på eleanor.
- Not in your business harry. sa eleanor och log lite ondskefullt mot honom. Hon gav Louis en puss på kinden sedan gick hon ut mot hallen för att ta på sig sina skor. Harry kollade på mig med en frågande blick.
- Relax, just some girl stuff you know. Jag smekte hans kind sedan reste jag på mig. Innan jag och eleanor skulle gå så kom harry fram och gav mig en puss på kinden.
- I’ll miss you while you’re gone. Våra läppar var inte långt ifrån varandra men någon drog iväg mig.  

Det var mycket folk ute i stan. Vädret hade bättrat sig men det var fortfarande lite mulet. Eleanor hade inget problem att prata, hon bablade på om allt. Vi gick igenom flera butiker och hon hade lyckats hitta ett klädesplagg i varje butik. Själv så är jag fortfarande tomhänt. Vi gick in och satte oss espresso house, sen sa eleanor något.
- Lexy is a sweet girl..
- Wait have you meet lexy?
- Yes, yesterday while you where away with harry. About harry… are you guys together or not? Please say yes or i’ll die! Hon gav mig en alvarlig blick.
Sorry but we aren’t..
- Emma don’t you see?! He is soooo into you! And i know you’re into him..
- Ok! I want to be more than a friend with him but…Im scared.
- Oh emma, i where also scared but you’ll realise… when you love someone you will risk everything otherwise it’s not true love. Vi satt och pratade om hur hon och Louis träffades och om mig och harry… Sedan berättade hon om en tjej Danielle som tydligen var Liams ex. Dem bestämde sig för att vara kompisar men mer fick jag inte veta. Några tjejer bakom Eleanor kollade lite ondskefullt på mig, varför gjorde hon det för? När vi var klara så reste vi på oss och gick därifrån. Utanför espresso house fanns det flera stycken tjejer som började skrika när dem fick syn på oss.
- Eleanor!! ELEANORE!!! Hon vinkade åt dem och en tjej började gråta, av lycka? Ok detta är lite konstigt.
- Oh Emma, EMMAA!! Vänta hur vet dem vad jag heter?! Jag log lite osäkert mot dem och vinkade. Tjejerna hoppade upp och ner och skrek, mina öron håller på att explodera! Eleanor tog tag om min hand och så började vi röra på oss. Tjejerna gick bakom oss, de blev bara fler och fler.
- Who are they!? Sa jag lite panikslaget. 
- Fans to the guys… Im Louis girlfriend and i guess they think you’re harrys girlfriend..
- They what?! But how do they know? I mean… they.. they what? Jag är så förvirrad. Tjejerna skrek bakom oss och de började springa.
- Eleanor, we should run!
- What? WOW! Vi började springa. Det såg säkert ut som att två höns blev jagade av rävar. Vi gick igenom folkmassan och sprang in i en affär. Sedan sprang vi in till provrummet och stängde för. Som tur var så fanns det en pal, eleanor fick ställa sig på den och jag fick stå kvar. Nu såg det ut som att en vanlig person provar kläder eller något… sen hörde vi deras röster.
- Vart är dem!?
- Vi såg dem alldeles nyss!

- Dem kan inte ha kommit så långt!
- Kom nu tjejer! Tillslut blev allting tyst igen. Jag och eleanor tittar på varandra sedan brister vi båda ut i skratt.
- Oh my god, that where so close! sa eleanor medans hon tog in luft. Vi smög ut från affären och skyndade oss hem igen. Innan för dörrarna så pustade vi båda ut. Eleanor gick på toa medans jag gick in i köket, vart är killarna någonstans? På köks ön fanns det en lapp. ’’Hey girls! We’re with the rest of the boys if you wonder. Came over or stay home, your choice. See ya later much love louis and harry xx’’ Ok, jag och eleanor är ensama.. vi kanske kan ringa till lexy och ha en tjej kväll?.
- Where are the boys? Sa Eleanor när hon kom in i köket.
- with the rest of the boys, what do you think about to have a girl night? Lexy will be with us of course.
- Yeah that sounds great!
Jag tog upp min mobil och ringde lexy, hon skulle komma inom en timma. Tiden gick väldigt snabbt, det knakcade på dörren och Eleanor öppnade. Lexy klev in, jag skruvade upp volymen och nu var partyt i full gång. Min mobil vibbrerade, det var ett sms frå harry.
’’Haha have you guys fun down there? We hear the music over here! ;) xx’’
Har vi det så högt? Kanske borde sänka lite… ’’Of course, partey wohoo ;) xx’’ Harry är väligt snabb på att svara. ’’I hope there is no boys there…’’ vad tänker han med? Det är inte ens jag som bor här, inte någon utav oss. Det är klart att vi bjuder över killar men inte tjejer… Lexy stängde av musiken, både jag och Eleanor gjorde ledsna miner mot henne.
- Guys, lets go out!
- But we don't have any nice clothes… sa jag och gjorde schest mot våra kläder. Inte för dem var fula men man vill vara lite mer fina klädd när man går ut.
- You can borrow clothes from me! Sa eleanor och drog fram sin resväska. Hon drog upp en röd klänning och kastade den mot mig. Jag höll klänningen framför mig och kollade chockat på den. Tror hon seriöst att jag kommer att få på mig den?! Lexy fick en vit klänning. Till sig själv så tog hon upp en svart enkel klänning. Tjejerna bytte om och började sminka sig, platta håret. Jag stod kvar och tittade på klänningen, om jag provar den så kommer den seriöst att gå sönder. Sömmen kommer att gå upp eller så kommer tyget att gå av. Jag tog av mig kläderna och drog på mig klänningen. Den satt tight och den slutade lite nedanför rumpan. Jag drog lite lätt med maskaran så var det klart! Eleanor och Lexy såg riktigt bra ut, själv så såg jag helt ok ut. Jag var nöjd i alla fall och det är väll det som räknas? Vi låste dörren och gick upp till Nialls hotellrum för att lämna nyckeln. Eleanor stod längst fram, bakom henne stod Lexy och jag. Liam öppnade dörren, han tappade hakan.
- wow!
- Thanks, that means we succeeded. Sa eleanor och gick in i rummet. Hon gick och satte sig i Louis knä och gav honom en kyss.
- WOW! Liam sträckte ut sina armar och kramade om Lexy. De kysste varandra och de såg riktigt lyckliga ut! Han kunde inte slita bort sin blick från henne vilket jag förstår, det hade inte jag heller gjort om det vore min tjej. Jag klev in i rummet och fick syn på Zayn och Niall som satt i soffan. När dem såg mig så blev dem helt tysta, deras leenden försvann och dem spärrade upp sina ögon. Dem såg lite chockade ut..
- Emmh.. hi.. jag vinkade åt dem. Louis och eleanor som satt mellan fick skaka liv i dem.
- Sorry but.. oh god… you.. you look amazing!! Sa Zayn och kollade in mig från topp till tå.
- Agreed!! La Niall till.
- Emma, you’re a real beauty! Sa Zayn igen och resten nickade. Det blev väldigt varmt här inne eller vänta… det är rodnaden som sprider sig… En sur harry kom in från balkongen.
- I need to… Vi fick ögonkontakt med varandra, han stannade upp. Han reaktion var som dem andra, han tappade hakan såg det ut som och han spärrade upp ögonen. Alla började att skratta, harry blev lite generad.
- Sorry but… you took my breath away there.. han gick emot mig medans han kollade mig djupt in i ögonen. Jag fick en puss på kinden sedan en hård kram. En vit blixt, Lexy tog ett kort på oss.
- Why are you all so dressed up for?
- GIRL NIGHT! Skrek Lexy ut.
- oh right.. harry tittade på mig igen och log med sitt charmiga leende.
- Well it’s time to go! Come on girls lets have some fun! Sa lexy och gav Liam en kyss. Eleanor gjorde de samma. Jag gav Harry en kram och pussade honom på kinden. Sen drog Eleanor ut mig ur hotellrummet.

Vi betalade taxichauffören och så ställde vi oss i kön till nattkluben. Jag hade lite panik eftersom jag ska om någon vecka fylla 17… och man måste vara 18 år för att komma in. Eleanor sa att jag skulle ta det lugnt.. hon skulle fixa in mig på ett eller annat sätt sa hon. Vi kom fram till en man med svart kostym. Då började eleanor att prata med honom. Mannen nickade och välkomnade oss in. Musiken var hög och det var fullt med människor. Lexy sprang ut till dansgolvet efter henne kom eleanor. Jag skrattade åt dem och njöt av stunden. Jag gick ut till dem, våra höfter rörde sig i takt till musiken. Det var en massa killar som stod runt om oss och kollade in oss men ingen tog på oss elller någonting. Vi fick bara lite obehagliga blickar men vi försökte stänga ut dem och bara släppa loss. Vi hade dansat i 2 timmar och kroppen började kanna sig lite trött. Vi gick till baren och eleanor betällde någon konstig drink. Vi skålade och drack upp det sedan var det bara att gå ut till dansgolvet igen.
Det gick ett tag tills jag fick en knuff på ryggen. Jag vände mig om och insåg vem det var, great….
- Vad vill du!?... sa jag..
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kapitel 31! Förlåt... jag vet att jag har blivit jättedålig på att uppdatera. Sorry! Ska försöka att bli bättre! Imorgon är det träning och på torsdag så ska jag gå och se på frölunda matchen, fredag jobbar jag men jag ska göra mitt bästa! Blev lite ledsen att jag inte fick några kommentarer på mitt förra kapitel, var det dåligt eller? Kommentera vad ni tycker? xx

Kommentarer
Postat av: Elma

NEEJ! Ditt kapitel var absolut inte dålig! Den var skitbraaaa!!!

2012-09-12 @ 19:45:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0