Tears - Kapitel 9

Tidigare kapitel 8
- Vem pratar hon om?
- Harry Styles! Dem har varit på en dejt.
Jag himlade med ögonen och började gå ifrån cirkeln. Jag kände att det vibrerade och jag tog upp min mobil. Jag märkte att det inte var min mobil som vibrerade utan att det var den andra. På skärmen så stod det Louis Tomlinson.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bild 1: Harry som går mot sjön        Bild 2: Emma när hon lämnar sjön.

Harrys Perspektiv.
I couldn’t concentrate. All the fans were screaming and I had headache. I was just to take up my phone from my pocket but it wasn’t there. I panicked, where is my phone? 

Louis looked at me and he must have seen the panic in my eyes.
- What is it Harry?
- I don’t find my phone..
- Maybe you forgot it in the hotel? Said Liam.
- Yeah, maybe.

When we where back at the hotel I ran to my room. I searched everywhere.
- What the hell harry!! Louis looked at me and the he looked at the room.
- It’s a mess! You have to seriously clean this up and guess what.. I will not help you. Bye.
He went out and I looked al over the room.
- well it’s not that bad…
The pillows where on the floor so where the madras. I had tipped the trash so everything was on the floor. I started to laugh. Ok Louis where right, it’s a mess.
When I where done I went down to the guys. They where at the bar and Naill where eating as usual.
- Have you found your phone yet? asked Louis and he gave me a smile
- No.. I looked down to ground and I put my hands in front of my face.
- I can try to call you phone but… it would be really fun if a fan answered it… but then we all have to change our numbers… said Louis and I started to laugh. Louis started to call but I got up and I started to walk away.
- Where are you going? Asked Zayn and all of the boys started to look at me.
- Im going to the small lake you know? The lake with the waterfall. Maybe I dropped the phone there.
- But you can’t go alone. Said Naill and the boys agreed with him.
- But I want to.. It was a special place.. I need to go there and think.

Emmas perspektiv.
Vad ska jag göra? Ska jag svara eller inte? Jag var precis på väg att svara men han andra la på. Vilken lättnad. Jag tittade på namnet igen Louis Tomlinson. Tjejen som stod bredvid mig såg namnet och började skrika.
- OMG, OMG!! Har du Louis nummer? Alla tjejer samlades runt om mig. Vad ska jag säga? Hur vet dem vem han är? Jag fick panik och tillslut så sa jag
- Nej jag har bara döpt min kompis efter honom..
Alla tjejer suckade och började gå ifrån mig. Vilken lättnad.

När jag var vid mitt skåp så kom Nea emot mig. Vad vill hon nu?
- Hej! Jag ville bara bjuda dig på min fest som är imorgon kväll! Hoppas att du kan komma! Pusspuss.
Hon gav mig en lapp och sedan en kram. Vad hände nyss? Jag tittade ner mot lappen och där stod adressen och vilken tid det skulle vara. Jag kände hur glädjen spred sig inom mig. Jag var fortfarande lite chokad efter kramen.

När jag hade kommit hem så slängde jag av mig alla mina skolsaker och började springa mot sjön. Jag sprang av ren glädje. När jag närmade mig så fick jag syn på någon. Jag saktade in och jag kollade in honom. Han gick runt och kollade ner mot marken. Han var riktigt söt, i alla fall från långt håll. Han har brunt lockigt hår, charmigt.
- Why can’t i find it! Skrek han ut och han tog tag i en sten som han kastade ut mot sjön. Han gick och satte sig på en stor sten och jag tror att den var han som har tappat sin mobil. Han satt där riktigt länge, tillslut så började han nynna något. Jag kunde inte rå för att le. Jag beslutade att jag skulle gå fram och ge honom mobilen. Jag kom närmre och närmre, tillslut så var jag bara en meter ifrån honom. Precis innan jag skulle säga något så kom jag på att han pratar engelska.

- Excuse me? Sa jag lite nervöst. Han vände sig om och gav mig ett leende.
- Yeah?
Dem ögonen.. Man kunde bara drunkna i dem. Jag fastnade i hans ögon och glömde bort vad jag skulle göra.
- Hello? Han vinkade med båda sina händer framför mitt ansikte och jag vaknade till liv igen. Jag blev lite generad men det märkte han inte som tur var.
- This maybe sounds really stupid but.. jag tittade ner mot marken för att jag visste att det skulle låta riktigt dumt.
- but? Fortsatte han och hans läppar formades till ett leende. Han var riktigt snygg. Hans leende var så charmigt!
- Emm.. Well i guess you are looking for this? Jag tog upp hans mobil och han tog den, han tittade förvånat på mig som att han ville ha en bra förklaring varför jag hade den
- I were here this morning and I were swimming. Then I heard some voices but I guess it was you and your friends. I… I was a bit scared so I was hiding behind the waterfall and then when you guys had left I went up and I saw your phone.. I know that I should have called someone from your contact list but I where late.. To my school bus.. Jag tittade ner mot marken och jag förstår honom om han tycker det låter idiotiskt, för det gör ju det även om det är sanningen. När jag mötte hans blick så hade hans läppar formats till ett större leende. Han ställde sig upp och sträckte ut sina armar. Han var nog på väg att ge mig en kram. Jag gillar inte att krama främmande människor eller prata med dem egentligen men vem säger nej till en sådan charmig kille? Han kramade om mig ganska länge och jag måste erkänna att det var rätt så mysigt.
- Thank you very much! Sa han samtidigt som han kramade om mig.
- No problem.
Efter kramen så blev det en pinsam tystnad. Jag avbröt den genom att sträcka fram min hand och jag sa
- Im Emma Holley. Han tog tag om min hand och sa
- Nice to meat you Emma! Im Harry Styles.
Vänta…. Är han Harry styles? Han som tog ut Sara på en dejt? Ska alla snygga killar falla för idioter? Jasså så detta är den berömda Harry som många tjejer drömmer om att få bli tillsammans med. Praktiskt taget så visste jag inte vem han var… bara att det fanns någon som heter Harry Styles och att han var med i något band. Jag har aldrig vetat hur han har sätt ut eller hur han sjunger för den delen. Jag ska bara vara helt normal mot honom.
- So how old are you? Han tittade lite på mig först innan han svara på min fråga.
- Im 18 and you?
- Soon 17. Jag ville att vi skulle hålla igång konversationen så det var lika bra att ställa lite frågor.
- You don’t live here, right? Han började skratta, det var det gulligaste som jag har hört på länge.
- Wait, whats so funny? Sa jag ganska tyst. Han slutade skratta och de vackra gröna ögonen kollade på mig.
- No I don’t. Im just here for three more weeks. Then i will go to London, i live there.
- So why are you here in Sweden? Han måste ha fattat vid detta laget att jag inte visste vem han var.
Jag såg att han funderade. Han kanske inte ville berätta sanningen för att jag kanske skulle flippa ut eller något.
- Im here with my boys.. Han skulle sätta sig på den stora stenen igen men han missade. Han landade rakt på marken.
- Auch..
Han tittade upp mot mig och hans kinder var lite röda. Jag började skratta och jag satte mig mitt emot han.
- You dont need to blush.. Im use to do that. Han började skratta och det gjorde jag med. Vi satt och pratade i flera timmar tills min mobil började ringa.
På skärmen så stod det pappa. Jag var tvungen att svara vem vet vad som skulle hända annars..
- Hej.
-Ungjävel, du måste komma hem nu! Vi ska få gäster ikväll och du måste städa. + Jag har en överraskning åt dig…. Fast den kommer lite senare, sedan la han på. Mitt leende försvann. Harry hade hört hur pappa skrek på mig, det lät säkert ut genom mobilen.
- I have to go Harry. It was nice to meet you. Jag reste mig upp men han tog tag om min hand.
- I want to see you again. Lets say, here tomorrow 20:00?
Hans leende och hans vackra ögon gjorde så att mina knän blev svaga.
- Yeah sure. See you tomorrow. Vi gav varandra en kram och sen så gick jag snabbt hem igen, men leendet var borta även om mina tankar var om Harry.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wihoo, and here you have chapter 9! Detta var ett ganska långt kapitel så nu vill jag ha några kommentarer! :D Hur tycker ni att det går för Emma? Det värkar som att Harry är lite intreserad.. Eller? We'll see ;)
Kommentera på nu bara!


Kommentarer
Postat av: Anonym

set går ju toppen, och jag hoppas verkligen att hon berättar hur hon har det hemma till slut och lite sånt.. <3

2012-07-16 @ 18:15:05
Postat av: Hanna

AAAAAAAAAH!!!! love it! Skiit bra! längtar tills nästa! :DD

2012-07-16 @ 18:22:55
Postat av: Anonym

Meat - kött och meEt betyder träffa ;) började typ Algarve när jag läste det... (Intressant) -_-' Aja, skit bra iallafall! :D

Svar: hahaha nu fick jag ett gott skratt! Det märkte jag inte ens xD Tack i alla fall ;)
Nuvarande novell - Tears

2012-07-17 @ 08:19:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0