Tears - Kapitel 8

Tidigare kapitel 7
Min hudfärg var helt ok den med, jag är inte blek utan jag har en mörkare hy färg. Jag var inte smal men jag var inte tjock heller. Jag har lite fläsk på magen, och? Jag var nöjd med min kropp. Folk får gärna tycka vad dem vill… but i don’t give a fuck. Jag öppnade dörren försiktigt och märkte att pappa inte var hemma.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bild 1: Emmas Outfit      Bild 2: Mobilen som Emma hitta 

När jag märkte att pappa inte var hemma så såg jag att det låg en laptop på soffan. Sen när har vi haft en laptop? Jag bytte om till min pyjamas och jag satte upp mitt hår i en hästsvans. När jag var klar så satte jag mig på soffan och öppnade laptoppen. Det fanns en massa bilder på en annan familj. Det var en tjej som såg ut att vara i min ålder och en såg ut att vara 9 år. Jag gick in på internet och aftonbladet kom upp som start sida. Jag läste lite nyheter. Jag stannade upp när jag såg bilden.

’’Felicia Giger, 10 år Våldtagen och mördad... Mördaren på fri fot.’’
Jag tog upp en bild på familjen som fanns på datorn. Mina ögon gick fram och tillbaka emellan familjebilden och den bilden som fanns på aftonbladet. Det var samma flicka. Hur kan man göra så mot en oskyldig liten flicka? Jag gick igenom datorn och jag hittade en adress. Jag antog att det var familjen Gigers adress. Någon dag så kommer jag att lämna tillbaka datorn. Eller det kanske inte var en bra idé? Dem kanske ringer polisen och säger att jag är en tjuv.. Jag slog bort tanken och jag gick in på youtube. Det fanns en massa videos på One Direction. Det var ju det bandet som Sara och Nea alltid pratade om. Jag var nyfiken och skulle precis starta videon men dörren flög upp.

Jag fick panik när jag såg pappa komma emot mig. Han tog datorn ifrån mig och la den ovanför kylskåpet. Utan att reagera så var han framför mig igen. Han lyfte sin hand och gav mig några örfilar. Jag låg på golvet och försökte att krypa ut från husvagnen men pappa hindrade mig. Han tog tag om en sprit flaska och rätt som det var så kastade han den mot mig. Jag fick den på huvudet och allt blev svart.

Jag vaknade nästa morgon av huvudvärk. Det var blod på golvet och jag kände att jag hade en massa glasbitar i håret. Jag ställde mig upp men jag trampade på glas. Det sved och jag gick emot soffan. Vi hade ingen pincett så jag försökte att plocka ut glasbiten med mina fingrar. Som tur så var det en stor bit som hade fastnat. När jag fick ut biten så gick jag mot sjön. Jag hade fortfarande tårar som rann ner för kinden. Vid sjön så hoppade jag i med kläderna på. Jag hörde röster och de lät mer än 3 personer. Det var killar och jag ville inte att det skulle bli något problem. När jag hörde att de pratade engelska så blev jag förvånad. Jag gömde mig i grottan som fanns bakom det lilla vattenfallet.

- Wow guys look! It’s a waterfall!
- No shit.. haha.
- I know! We can have picnic here some time!
- You and your food…
Alla killarna började skratta. Jag såg inte hur dem såg ut efter som vattnet var i vägen.
- I found my new favorite plase.. sa en gullig röst
- Come on guys we have to go. Sa någon som hade en mer manligare röst.
- Pleas cant i take a swim? Please, please please? Sa killen med den gulliga rösten.
När han sa det så blev jag helt stel. Tänk om han simmar hit och han får syn på mig. Vad ska jag säga då? Det kommer se ut som att jag har stalkat dem eller något.
- No. We have to go! Sa en äldre röst.
Rösterna försvann längre och längre bort. Jag simmade upp och märkte att det låg någonting på marken.
En mobil. Någon hade tappat sin mobil. Ska jag ta den och ringa upp någon som han har i kontaktlistan och berätta att jag har mobilen? Eller ska jag bara låta den ligga kvar här? Mitt alarm på mobilen startades igång. ÅHNEJ! Bussen går om 10 minuter och jag har inte gjort mig i ådring än. Jag tog mobilen som var på marken och började springa mot husvagnen. När jag kom in så tog jag det första som jag hitta. En grå T-shirt och ett par mörka shorts. Jag hittade en keps och jag tog på mig mina sneakers. Bussen tuttade och jag tog tag om min skolväska och började springa mot bussen. På bussen så fick jag några leenden mot mig. Sara var inte på bussen och där satt Nea helt själv. Hon såg väldigt ledsen ut. Jag tyckte synd om henne så jag var tvungen att fråga
- Hur e det?
Hon kollade upp mot mig och hon vände blicken lika snabbt ner igen. Nea snyftade till och jag satte mig bredvid henne.
- Varför är inte Sara här? Jag försökte att prata med henne men hon verkade inte bry sig. Jag gick fram och satte mig på min plats igen. Nea mumlade något men jag hörde inte riktigt vad hon sa. Jag vände mig om och frågade henne igen. Tillslut så sa Nea
- Hon ska träffa One Direction… Och jag fick inte följa med för Sara.
Hon började gråta ännu mer. Vad är det med tjejer och One Direction egentligen?

 När jag kom till skolan så var det nästan bara killar som var där. Vart var alla tjejer? När jag kom ut på gården så stod alla tjejer i en stor cirkel. Vad händer egentligen? Jag klämde mig igenom och där stod Sara i mitten och pratade. Alla tjejer ställde en massa frågor till henne som hon besvarade.
- Vad gjorde ni? Sa en tjej som var alldeles skakig.
- Han tog mig till en romantisk restaurang och där satt vi i flera timmar och pratade.
Nu hängde jag inte riktigt med så jag var tvungen att fråga tjejen som stod bredvid mig.
- Vem pratar hon om?
- Harry Styles! Dem har varit på en dejt.
Jag himlade med ögonen och började gå ifrån cirkeln. Jag kände att det vibrerade och jag tog upp min mobil. Jag märkte att det inte var min mobil som vibrerade utan att det var den andra.
På skärmen så stod det Louis Tomlinson.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kapitel 8 kommer här! Kommentera nu!

Varför fanns det en laptop hemma hos Emma och varför fanns det bilder på en annan familj? Vad det smart av Emma att ta mobilen? Har harry verkligen varit ut på en dejt med Sara? Kommer Emma att svara när mobilen ringer? Det är bara att kommentera! :) 

Kommentarer
Postat av: Hanna

AAAAAAH!! så sjukt bra! vill bara läsa mera! :D längtar tills nästa! :))

2012-07-16 @ 12:38:58
Postat av: Lisa

sjukt bra ! jag tror inte att sara har varit på dejt med honom.. och jag hoppas att hon svarar.. :) Jag tycker det var smart att hon tog mobilen! <3 men jag undrar vrf det fans massa bilder på en annan familj.. <3

2012-07-16 @ 13:54:53
Postat av: Hanna

Grymt bra! Längtar tills nästa awesome del! ^^

2012-07-16 @ 15:19:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0