Tears - Kapitel 5

Tidigare Kapitel 4
När jag var klar så gick jag in igen och där fick jag servera dem olika drinkar. Klockan närmade sig 3 och den sista gubben hade lämnat hos. Pappa hade somnat på soffan så jag fick chansen att sova i sängen. Jag gjorde mig i ordning för att gå och lägga mig. När jag la mig i sängen så kom jag på att jag hade fått ett sms från Linus.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bild 1: Emmas outfit Bild 2: Emmas Flashback Bild 3: precis som det står Bild 4: Emmas halsband

Jag vaknade väldigt tidigt. Klockan var bara 06.00 och bussen kommer inte förrän 07.50. Pappa snarkade väldigt högt och jag kunde inte rå för att skratta. Han slumrade till. Jag letade efter ett par rena kläder. Jag hittade mina Ljusa jeans shorts och en vanlig T-shirt. Jag gjorde en maka och som dricka hade jag apelsin juice. Klockan blev 07.00 och jag kom på att jag inte hade tagit på mig maskara. Jag drog några snabba drag och så tog jag på mig mina vita converse. Jag gjorde en inbakad fläta i mitt hår. Den långa spegeln som stod utanför husvagnen var lite smutsig men det spelar ingen roll. Jag gick dit för att kolla in mig själv.
- Wow Emma! Ibland kan du asså! Sa jag stolt! Jag var riktigt nöjd hur jag såg ut idag. Jag gick in och såg att det fanns en liten ask gömt ovanför kylen. Jag öppnade den lilla asken och där inne låg det! Mitt halsband som jag fick från mina föräldrar när jag fyllde 15. Det stod Emma i en kursiv stil. Varför låg den här?

Jag gick ut och satte mig på en stor sten. Det hade bara gått 15 min sen sist jag kollade på klockan. Jag började fundera på varför jag inte hade halsbandet utan att den bara låg i den lilla asken.

Flash back:
- Mamma, mamma!! När ska vi åka?! Gnällde Linnea.
- Lilla gumman, ta det lugnt. Vi åker när vi är färdiga. Mamma hade alltid en mjuk och fin röst. Själv så satt jag vid matbordet och åt min frukost. Det skulle bli en lång åkt tur.
- Linnea har du ätit något? Sa jag med ett leende på läpparna.
- Aa, jag har till och med ätit lite glass.
- Haha du är knäpp du. Sa Christian med mat i munnen. Alla skrattade för att han såg riktigt fånig ut. Jag gick upp till mitt rum för att hämta min mobil. På skärmen stod det att jag hade fått ett nytt sms från Linus. Min mun formades till ett stort leende. Det stod:
’’ Hej sötnos, ha det så bra nu i Italien! Kommer att sakna dig älskling! xx’’ Han var helt underbar! Vi kunde sitta uppe hela natten och bara prata. Linus förstod mig och han hjälpte mig alltid när jag mådde som värst.
’’ Thank you love! Jag kommer att sakna dig med! Allting skulle bli så mycket bättre om du kunde följa med! Xx’’ Jag tryckte på skicka. Vi skulle fira att vi har varit tillsammans i 6 månader. Jag måste erkänna att han har varit den bästa. Jag låter säkert jätte töntig men, jag är fortfarande oskuld och det skulle man aldrig tro vid detta laget. Alla i skolan tror att vi har haft sex men jag har aldrig riktigt vågat. Linus var helt ok med det.  Jag kände en arm på min axel.
- Världen anropar Emma! Sa Christian och helt plötsligt så började han att kittlade mig. Jag la mig ner på golvet och kunde knappt andas.
- Hahaha…Christian…sluta!! Jag kunde knappt prata för den delen heller.
- Är du vaken nu? Alla har ropat på dig för att du ska komma ner. Vi är klara för att åka och alla väntar bara på dig din snigel. När Christian sa det så försökte jag att ställa mig upp men han fortsatte att kittla mig.
- Ok, ok!! Jag fattar, förlåt mig. Jag knuffade till honom och han ställde sig upp. Han räckte fram sina händer och jag tog tag om dem så att jag skulle kunna ställa mig upp.

Vi satt alla i bilen bereda för att åka mot Italien. Efter 7 timmars bil resa så fick jag nog av att Linnea satt och sjöng på Justin Bieber. Jag satte på mig mina hörlurar och jag gick in i min egna lilla värld. Efter några minuter så skulle jag be mamma att sänka men när jag väll skulle säga något så såg jag ljuset från den andra bilen. Linnea tog tag om min och Christians hand. Tillslut så blev allt mörkt. Jag öppnade ögonen försiktigt och mitt hår hände ner mot marken. Bilen var upp och ner. Det var rök överallt och det ända som jag såg var blod. Linnea låg genom bilens fram ruta och Christian låg och hängde precis som jag gjorde. Mamma hade en massa glass bitar i ansiktet. Pappa.. han var inte ens kvar i bilen. Allting var så suddigt och jag hörde något som surrade. Det blinkade blått och rött. Jag kände att några försökte lyfta ut mig.
- Hot sitter fast. Sa en röst. Jag hann inte reagera förrän jag låg på en bår. Jag såg att pappa redan satt med en filt runt om sig i en annan ambulans bil. Jag såg att min familj försvann längre och längre bort. Jag hostade upp blod och det var det sista som hände innan allt blev mörkt.

Jag vaknade upp på ett sjukhus. En läkare kom in och berättade för mig vilket årtal det var och vad som hade hänt. Jag hade legat inne i sjukhuset i ett år och läkaren berättade att alla utom min pappa hade dött i olyckan.

Skolbussen tutade och jag vaknade till liv. Jag kände att mina kinder var blöta. Jag hade gråtit utan att ens veta om det. Jag gick emot bussen och jag tog upp min mobil. Sms:et som Linus hade skickat var fortfarande oläst. Skulle jag våga läsa det? Jag gick och satte mig på samma plats. Sara satt bakom och hon sa inget. Det var något nytt. Jag tog upp mobilen igen och läste sms:et.
’’Vi måste prata..’’ Nej. Jag vill inte. Varför nu av alla stunder? 
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wohoo! Här får ni kapitel 5! Hoppas att ni gillar den :) Vad tycker ni? 
Varför höll Sara inte på att ge Emma spydiga kommentarer? och varför vill Lunis prata med Emma? Kommer ens Emma ha modet att prata med honom efter allt som har hänt? Vad tror ni?
well well... we'll see what will happen next :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0