Tears - Kapitel 4

Tidigare Kapitel 3
- Har du någon pojkvän då? Han gav mig ett snuskigt leende och han tittade på mig från topp till tå. Jag visste inte vad jag skulle säga. Min mobil vibrerade och jag såg ett sms från Linus. Efter det han gjort så kunde jag helt enkelt inte förlåta honom.
-Hallå? Har du det?
- Ja, det har jag. Jag tittade ner mot skärmen och tänkte att han kunde bara vara det i denna situationen
Vi närmade oss ikea och jag hoppade på att han skulle stanna och inte köra vidare.
----------------------------------------------------------------------------------------------------

Bild 1: Emmas husvagn   Bild 2: Öl glasen   Bild 3: När Emma tvättar av sig

Bilen saktade in och han stannade vi busshållplatsen som låg utanför ikea. Innan jag hoppade ut ur bilen så tog han tag om min hand.
- Vi ses i skolan imorgon. Han blinkade med ena ögat och jag gav honom ett leende även om jag inte ville.
- Tack för skjutsen, sa jag tyst och började gå med raska steg mot husvagnen.
Han vände bilen och han började tuta. Jag himlade med ögonen och rätt som det var så trampade jag i en vattenpöl.
- TOPPEN! Utbrast jag och tanterna som gick bakom mig kollade fundersamt på mig.

Innan jag gick in i husvagnen så började det regna. Jag ville verkligen inte att det skulle finnas några tjejer här just nu för i så fall så skulle pappa tvinga mig att stanna ute. Jag suckade till och öppnade dörren. Pappa låg i sägen och läste sin tidning. Bredvid honom så låg det en massa öl burkar. När jag fick ögonkontakt med honom så ställde han sig upp. Han stod bara en meter ifrån mig men rätt som det var så fick jag en knytnäve rakt på kinden.
- Var har du varit? Jag såg din minsann när du hoppade ut från den vita Volvon!
Han skrek på mig och jag låg helt försvarslöst på golvet. Min kind värkande och jag var på väg upp men jag kom inte så lång innan jag fick en spark i magen.
- Svara då för i helvete! Det var tyst ett tag och helt plötsligt så kände jag något kallt över mig.
Han hällde sin sprit över mig.
- Varför är du så blå för?
Jag orkade inte prata eller röra på mig för den delen. Han sparkade mig igen med denna gången så sparkade han mig på huvudet. Tårarna bara rann, vad skulle jag ta mig till egentligen?
- Pappa, snälla…sluta.
Det var de små orden som jag fick fram. Slutade han? Nej.
- Du säger inte åt mig vad jag ska göra! Din lilla slyna tror du inte jag vet vad du har gjort? Du har säker varit iväg med den där mannen och han satte säkert på dig! Vem fan tror du att du är? Det trodde jag aldrig om dig Emma! När han hade skrikit klart så började jag att skratta.
- Sen när har du börjat bry dig om vad jag gör pappa?
Han kollade in mig i ögonen och efter ett tag så spottade han på mig. Han gick tillbaka till sin säng och fortsatte att dricka sin öl.
- Vi får gäster ikväll så du kanske borde gå och tvätta av dig! Sa han med en arg röst.
Jag tog en handduk, schampo och balsam med mig sen så gick jag ut från husvagnen och sprang in i skogen. Efter 5 minuter så var jag framme vid en liten sjö. Ja, jag tvättade av mig vid en sjö var annars skulle jag tvätta av mig? Duschen är sönder hemma och pappa vägrar att ringa reparatören.

När jag var klar så kom jag på att jag inte hade med mig några rena kläder. Jag satte handduken runt kroppen och började gå mot husvagnen. Jag såg att det fanns bilar utan för och jag hörde röster. Detta var ju bra.
Jag öppnade dörren och där att alla männen. Runt ett bord med sina öl glas och de spelade poker. 
Allas deras blickar vände sig mot mig. En gubbe började vissla.  Vilket gjorde mig lite generad och äcklad på samma gång. Jag tog mina kläder och gick ut för att byta om. När jag var klar så gick jag in igen och där fick jag servera dem olika drinkar. Klockan närmade sig 3 och den sista gubben hade lämnat hos.
Pappa hade somnat på soffan så jag fick chansen att sova i sängen.
Jag gjorde mig i ordning för att gå och lägga mig.
När jag la mig i sängen så kom jag på att jag hade fått ett sms från Linus.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Här har ni kapitel 4! Hoppas att ni gillar det. Som sagt ni får gärna kommentera också. Vill gärna veta vad ni tycker :) Om allt går som det ska så kanske jag är så snäll och lägger upp kapitel 5 ikväll! :) 
Varför sms:ade Linus Emma? Vad är det han vill?... Det är en bra fråga.
 

Kommentarer
Postat av: sara hansson

Omg, fastnade direkt med novellen! skit bra!! hur får du all inspiration? längtar tills kapitel 5 <3<3<3

Svar: Tack, gud vad glad jag blir! :D Jag vet inte riktigt, när jag kommer på något bra så skriver jag ner det och så utvecklar jag det där ifrån. Kapitel 5 kommer nog ut i kväll! :)) <3
Nuvarande novell - Tears

2012-07-13 @ 18:02:26
Postat av: Elsa

Håller med över! Verkar jättebra, och du är sjukt duktig på att skriva !

2012-07-13 @ 19:00:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0