Tears - kapitel 19

Tidigare kapitel 18
- Det kan omöjligt ta 1 timma för dig att gå till Mc och beställa för att sen komma tillbaka hit..
- Jag gick och hämtade lite saker från husvagnen sa jag tyst. Lexy hade tagit ut alla sker ur påsen och så höll hon upp laptoppen.
- Hur kommer det sig att du har MIN förvunna laptop? Sa Lexy irriterat
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Lexy såg chockad ut vilket inte är så konstigt, det hade jag också varit. Skulle hon verkligen tro mig om jag berättar att jag helt plötsligt hittade den hemma hos mig, att den bara dök upp sådär? Det låter dumt men sanningen måste fram.
- Jag kom hem en dag och så märkte jag att det fanns en laptop. När jag såg bilderna på dig och din familj så antog jag att pappa måste ha stulit den eller något.
- Jag var ute en kväll och så glömde jag att låsa dörren vilket var riktigt klantigt gjort av mig… När jag kom hem igen så var datorn borta plus några ägodelar.. I datan så fanns allt.. Adressen hem, olika mobil nummer m.m… dagen efter så förvann Felicia…
Lexy satte sig ner på sängen och hon såg helt borta ut. Några tårar började rinna ner från hennes kinder. Jag satte mig bredvid henne och jag kramade om henne. Att trösta människor kanske inte var min bästa sida men jag försöker i alla fall. Jag kramade om henne ett tag tills hennes mobil plingade till. Lexy reagerade inte så jag vände blicken mot bordet som hennes mobil låg på. Det var ett sms från Liam.
- Liam har smsat dig igen.
Jag gav henne mobilen och hennes läppar formades till ett litet leende.
- Är det killen som du var med tidigare idag? Sa jag medans jag strök över mina händer igenom hennes vackra blonda hår.
- Ja och du kanske undrar varför jag just var med Liam från… Jag avbröt innan hon han säga något mer
- Nej nej, det gör jag inte. Varför ska jag bry mig om vem hon är med? Det är hennes privata liv, hon får vara med vem hon vill. Jag tänker inte lägga mig i förutom om hon träffar på en idiot, då jävlar.
- I alla fall… han skrev att han och killarna ville bjuda oss på en hemma kväll hos dem imorgon, vad tycker du? Hennes leende sa allt, man märkte på henne att hon verkligen ville gå dit. Dem kommer vara mer än två killar i alla fall, det gillar vi eller tänk om någonting händer… Emma, sluta! Det är bara killar…
- Vad säger du Emma, skulle du vilja träffa killarna?
- Vad har du träffat dem innan?
- Ja eller inte… eller jag tror det. Hon började små skratta för sig själv.
- Är dem snälla? Du vet vad jag menar med det… Jag är lite osäker när jag är med killar efter allt som har hänt och så.. Fast nu när jag tänker på det så hade jag inga problem att umgås med Harry. Lexy började att skratta, varför vet jag inte men jag kände mig dum.
- Dem är helt underbara! Plus alla ser riktigt bra ut! Hon knuffade till mig på axel när hon sa det med att dem såg bra ut…
- Ok då, varför inte?
- Du kommer att älska dem Emma! Killarna är mycket snyggare i verkligheten än vad dem är i videorna. Jag fattade inte vad hon menade med det… vadå videorna? Vad snackar hon om egentligen.. Lexy skickade ett sms till Liam för att bekräfta att vi kommer imorgon. Man märkte på henne att det var något mellan dem.
- Så, har ni två något på gång?
- Jag vet inte.. Vi är vänner, än så länge men det är något med honom som är väldigt speciellt. Man kan säga att jag små gillar honom.
yeah right, små gillar. Det lyser om henne varje gång hon får ett nytt sms från Liam. Lexy håller fortfarande på med mobilen medans hon pratar med mig. Hennes leende blev bara större och större för varje gång hon fick ett nytt sms.. vafan får hon inte kramp snart eller? Haha, jag små skrattade för mig själv och lexy hängde på. Man såg på långa vägar att hon gillar honom. De såg riktigt söta ut tillsammas måste jag erkänna. Lexy vände sin blick upp mot mig och hon gav mig ett konstigt leende, ni vet ett sånt leende som kompisar ger en när dem är nyfikna.
- Vad?
- En liten fågel har viskat i mitt öra att du har också träffat en kille. Hon höjde sina ögonbryn och kollade noggrant på mig innan vi båda brast ut i skratt. Jag känner hur rodnaden sprider sig i hela kroppen, faktum är att jag har ju det men jag såg oss mer som kompisar… än så länge i alla fall..
- Nå? Hon puttade på mig så att jag ramlade ner från sängen. Hon satta sig över mig och hon började kittla mig, lexy slutade inte förrän jag sa
- JAJAJA! OK, ja det har jag!! Sluta!
- Never underestimate my powers! Båda av oss började skratta.
- Nåååå? Lexy ville få lite mer information men jag orkade inte prata om det.
- Jag ser oss mer som kompisar..
- mhmmmm.. yeah right!
- Jag lovar! Hon tittade på mig med en menande blick.
- Men du gillar honom va? sa lexy medans hon var på väg att ställa sig upp.
- Som en kompis ja. Hon himlade med ögonen och så tog hon tag om sin mobil igen för att fortsätta smsa med liam.

Klockan var snart tre på morgonen och efter texterna på den sista filmen hade precis börjat. Jag och Lexy delade säng vilket inte var något problem för man kan ligga fem personer i denna sängen. Vi låg och pratade med varandra tills klockan var kvart över fyra på morgonen. Jag hade fått lätta ut på mitt hjärta och det hade Lexy också fått göra. Lexy hade också en svår uppväxt. Hennes pappa hade lämnat dem när lexy bara var nio år gammal och hennes mammas sida av släkten hade slutat att prata med dem på grund av att hennes mamma hade gjort något men vad fick lexy aldrig veta. Hennes liv är mycket bättre nu i alla fall när Göran som är hennes låsas pappa har kommit in i bilden, han har gjort riktigt mycket för dem. När vi hade pratat klart så fick jag en kram av henne.
- Emma du är världens bästa! Tack för att jag fick prata ut.
- Kan inte mer än säga desamma Lexy! Efter ett tag så hade vi båda somnat.
Tidigt nästa morgon så knackade någon på dörren. Lexy sov fortfarande så det fick bli jag som skulle öppna dörren. Jag kollade på klockan och den var 07:05. Varför så tidigt på morgonen för? Jag gäspade samtidigt som jag öppnade dörren och där stod dem.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kapitel 19 people!! Vad tycker ni? :) Vad kommer att hända? :)

Kommentarer
Postat av: Elma

Att du alltid ska göra spännande kapitlar så att man sitter på nålar tills nästa kommer ut!...

2012-07-30 @ 16:32:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0