Tears - Kapitel 18

Tidigare kapitel 17
When i got all of these hamburgers i got into a girl. She fell on the ground and it sounded bad. Why Niall? Why can’t you go straight and DON’T hit another person? Why? …
- Auch…
- Oh, I’m So so sorry!
’ It’s ok! I helped her up and i started to think about what Harry told me before…
- Wait, is your name Emma?
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Emmas perspektiv
Nu hade vi kollat klart på alla romantiska filmer men precis som det var så kurrade Lexys mage till och vi båda började att skratta.
- Someone is hungry.. sa jag och knuffade lite lätt på hennes axel
- Ja… som alltid! Herregud vad jag är sugen på McDonalds men jag är för lat för att resa på mig… Ska vi beställa pizza istället?
Nu när jag tänkte efter så var det 3 år sen jag åt något från McDonalds. Jag ställde mig upp och tog på mig mina vita converse. Det är sent plus att det regnar ute men jag hade inte orken att bry mig hur jag såg ut, folket får leva med det.
- Vart ska du? frågade Lexy förvånat.
- Till Mc, det var 3 år sen sist. Jag kan gå själv behöver tänka lite. Vad vill du ha förnågot?
- Jag kan inte låta dig gå själv, det är du helt medveten om va?
- Jag vill gå själv, som jag sa innan jag behöver tänka. Jag har min mobil med mig…
Vilket var en lögn, Jag hade glömt mobilen i husvagnen. Lexy kollar fundersamt på mig.
- Ok, ring så fårt det är något ok!? Jag nickade till svars bara för att jag inte orkade med en längre diskussion.
- En Big Mac meny tack.. Jag skulle precis gå ut genom dörren innan lexy öppnade sin mun igen
- Om du inte är tillbaka inom 1 timma så ringer jag polisen och här, ta dem här 200 kr. 2 stycken Big Mac menyer kostar 75 kr så det borde räka. Jag tog pengarna och så började jag gå mot Mc. Hon kanske tog i lite med att hon skulle ringa polisen men hon bryr sig om mig vilket är skönt.

På vägen till Mc så gick jag förbi husvagnen, vågade jag att gå in för att hämta min mobil och kanske några kläder? Tänk om vaktmästaren är kvar eller om pappa är hemma. Det var mörkt och det fanns inga lyktstolpar som lös upp den lila stigen som gick till husvagnen. Jag är i bara shorts och ett linne vilket var kalt fast jag får skylla mig själv. Vinden blåste igenom mitt hår och jag fick gåshud. Detta kanske inte var en bra idé i alla fall men jag var bara några meter ifrån husvagnen nu. Hela min kropp skakade och något säger mig att jag måste in och hämta min mobil… Antagligen för att jag inte hade svarat på Harrys sms. När jag stod framför dörren så fick jag Flashbacks. Hur många gånger som pappa har misshandlat mig, hur många gånger jag inte har fått någon mat, hur många gånger som pappa har kommit hem berusad med andra kvinnor så jag var tvungen att sova under husvagnen, hur pappas ’’kompisar’’ har tafsat på mig och nästan har försökt att ta steget närmre men de lyckades dem aldrig med. Tårarna rann ner och jag kom tillbaka till verkligheten. Detta skulle vara den sisa gången som jag går in i denna husvagnen! Jag gick med raska steg in vilket inte var så bra ifall någon skulle vara där. Som tur var så var jag helt ensam än så länge. Jag hämtade min mobil och mobil laddaren sen såg jag laptopen. Jag tvekade ett tag tills jag hörde något utifrån. Fönstret som var bredvid mig var öppen så jag tog tag om laptopen och resten av sakerna och så hoppade jag ut igenom fönstret. Det fanns en plast påse som jag fick lägga allting i och så började jag att smyga därifrån.

Jag såg Mc och jag kände hur pressen steg. Undrar hur länge jag har varit borta? Tänk om Lexy har ringt polisen.. Jag skulle precis gå innan för dörrarna innan jag föll ner mot marken. Killen som hade råkat gå in i mig mumlade på något om att gå rakt… Han höll i sina 5 Mc påsar, haha är han så hungrig? Killen bad om ursäkt med det visade sig att han också pratade engelska.
- It’s ok! Sa jag medans han hjälpte mig upp på fötterna igen.
Jag blev chockad när han sa det
- Wait is your name Emma? Jag tittade fortfarande förvånat på honom. Hur kan han veta vad jag heter? Har jag träffat honom innan? Jag svarade lite tveksamt.
- Yeah…
- Oh my god, Harry Where right. Sure you’re beautiful! Sa han med en söt irländsk aksent.
Vänta va? Jag rodnade lite men vem var denna blåögd, blonda killen.. Roligt att Harry har pratat om mig till sina kompisar, gulligt.
- Who are you?
- Oh sorry, Im Niall, Niall Horan but maybe you know that already? Sa han samtidigt som han sträktefram sin hand. Jag började skratta och han kollade förvånat på mig.
- Yeah, you and Harry are best friends. He told me that, he also told me that you and I have somthing in common… Niall såg helt förvirrad ut nu.
- We both love food! Han började skratta vilket jag också gjorde.
- Are you going to eat all of that? Sa jag och han vände sin blick ner mot sina 5 Mc påsar.
- Haha no, all of the boys are hungry so.. I had to go and by them food.
- Oh ok but i have to go and order my food now but see you round Niall, bye.
- Bye Emma, I hope so!

Jag beställde 2 Big Mac menyer och det gick väldigt snabbt. Det var mörkare ute nu och jag små sprang mot Lexys hem. När jag kom innan för dörrarna så lät hon precis som en mamma.
- Det kan omöjligt ta 1 timma för dig att gå till Mc och beställa för att sen komma tillbaka hit..
- Jag gick och hämtade lite saker från husvagnen sa jag tyst. Lexy hade tagit ut alla saker ur påsen och så höll hon upp laptoppen.
- Hur kommer det sig att du har MIN förvunna laptop? Sa Lexy irriterat. 
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Förlåt! Internet är helt cp här nere som sagt och jag gör mitt bästa... Men här får ni kapitel 18! Kanske inte den bästa men vad tycker ni? :) Kommentera!

Kommentarer
Postat av: Elma

yeeeyyy drama!

2012-07-29 @ 15:30:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0