Tears - Kapitel 12

Tidigare kapitel 11
Jag blev riktigt äcklad. Sa han verkligen nyss att jag såg lockande ut, vilket kräk. Killen som stod ovanför mig ramlade om kull. Jag tittade åt sidan och där stod Harry. Hans blick vände sig ner mot mig och jag såg oron i hans ögon. Jag hade fortfarande tårar som rann ner från mina kinder. Harry lyft upp mig i en kram, han tog sina händer på mina kinder och försökte torka bort tårarna.
- It’s will be alright Emma, im here now viskade han i mina öron.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Harrys perspektiv.
I saw Emma on the ground. There were three boys around her and she where crying. Her dress its totally a mess.. I started to run. When I where beside the guy who were over Emma I pushed him away. I looked down at Emma and she had tears in her eyes... Those wonderful brown green eyes. I bent down and I took my arms around her like in a hug then I helped her up. How can they do this to her? I whisper in her ear that everything will be all right. The guys stood in front of me and they looked like three idiots. They said something that i didn’t understand.

- Haha, vem fan tror han att han är? They where coming closer and I put Emma behind me.
- Harry, they will hit you and there is no point to stand here.
- So they where hitting you?! My anger grows really fast.
- No.. But don’t care what they did to me harry..
- What did they do to you Emma? She looked at the ground and there where still tears in her eyes.
- Emma, you can tell me. The guys where coming closer now and they said something again.
- kom nu Emma, eller behöver vi slå ner din kille med? I looked at Emma and then she said
- They want me to come or they will.. hit you.
- What its wrong with you guys? If you want to hit me.. hit me then but you wont touch Emma! If i see your hands on her again i will call the police. They looked at me like they didn’t understand a word of what i just said.
- Han sa något med polis… Killar han är en polis, Spring! They started to run away. I turned around and I saw Emma were laughing.
- What? This is serious Emma!
- I know but they thought that you where a police! When I saw her smile it made me smile to. I started a fire and when I turned around I saw Emma where sitting on a block of wood. The fire did her eyes become more beautiful than it already was. 

Emmas perspektiv.
Jag spanade in varenda rörelse som Harry gjorde. Han hade med sig marshmallows och cola. Jag satte mig på en stock och han satte sig bredvid mig. Varje gång vi fick ögonkontakt så var det som att gå in i en annan värld.
- Emma, hello? Sa Harry medans han viftade med båda sina händer framför mitt ansikte.
- Oh sorry, yeah?
- Would you mind if i ask you something?
- No, not at all. Harry tittade ganska länge på mig innan han sa något
- What did they do to you? I mean.. I was scared. When I saw you on the ground and they where around you… I didn’t know what to do. Han tittade ner mot marken och så sa han igen
- I where scared that they could have hurt you really bad.
Jag viste inte vad jag skulle säga. Skulle jag berätta vad som hände? Ska jag berätta om allt? Jag har trots allt bara träffat honom två gånger. Kan jag lita på honom? Gud vad jobbigt detta är! Harry tittade på mig och han ville nog få ett svar.

- Harry.. Life isn’t easy. Some people have it better than other people. But I guess that those guys.. They where to drunk and they wanted to have some fun. They didn’t hit me.. But they did some other things that they shouldn’t have done.. Jag tittade ner och jag kände en arm som kom runt om mig. Jag kollade på Harry som hade flyttat sig närmre mig.
- Emma, you don’t have to tell me more, I think i know what happened and don’t worry they will not touch you again. I promise. But how did you meet those guys?
- I where at this party… and then when i where on my may to you they started to follow me. Han tog sin han mot min kind och torkade bort en tår. Utan att veta om det själv så hade jag började att gråta.
- Im sorry…
- You dont need to be sorry Emma, it’s ok. Mina läppar formades till ett leende och jag var riktigt glad att han var vid min sida.
- Do you want some marshmallows? Sa han och reste på sig.
- Yeah. Han gav mig en liten pinne och några marshmallows. Jag satte mig närmare brasan och stoppade pinnen över elden, vilket Harry också gjorde. Alla dåliga tankar försvann tack vare Harry, han fick mig att le. Jag tittade på honom när han skulle äta sin marshmallows.. Den var bränd men han skulle äta den i alla fall. När han hade stoppat in den i munnen så spottade han ut den väldigt snabbt
- HOT HOT, IT'S HOOOT!!! Aauch that was really hot! Sa han samtidig som hans tunga var utanför munnen. Colan var bredvid mig så jag hällde upp ett glas till honom.
- Here, drink this sa jag samtidigt som jag skrattade. När han hade druckit upp så sa han
- Give me the whole bottle!
- Haha what?
- Just give me! Jag gav honom flaskan som han drack hastigt. Jag tittade på honom, han såg riktigt galen ut. Jag fick tillbaka flaskan och jag kollade på den, Harry hade druckit upp halva colan.
- Haha, poor little Harry. Båda började att skratta och han kom närmare mig igen. Vi satt och kollade in i brasan ett bra tag. Harry avbröt den sköna tysta stämningen.
- Come here Emma..

Han reste på sig och sträckte fram sin hand. Jag fick hjälp upp och så började vi att gå upp mot berget. När vi var uppe på toppen av berget så la han sig ner.
- Lay down, I want to show you some thing. Jag lade mig ner bredvid honom och så vände jag mitt huvud mot honom.
- Look up Emma. Jag tittade uppåt och jag blev helt chokad.
- Woow…
- Yeah I know, isn't it beautiful?
- Om det är!
- What? Sa han förvånat
- Haha sorry, yeah! Its really beautiful. Jag såg i övånvrån att han kollade på mig.
- So are you Emma. 
Hörde jag precis rätt? Sa han att jag var vacker? Jag vände mig mot honom och han kollade rakt in i mina ögon. Vi sa inget på hela kvällen efteråt. Han hade tagit sin arm om mig så att jag kunde luta mitt huvud på hans bröstkorg. Jag kände att mina ögon blev tyngre och rätt som det var så hade jag somnat.
------------------------------------------------------------------------------------------------
Kapitel 12!  Vad tycker ni? Vad tror ni kommer att hända mellan Harry och Emma? Borde Emma berätta för Harry om hur hon har det hemma? Komigen nu people, kommentera!! :))


Kommentarer
Postat av: Elma

förlåt att jag svär! Men fy i helveta vad bra din novell är! Du är så otroligt duktig!! Jag får gåshud hela tiden!

2012-07-19 @ 19:39:24
Postat av: Lisa

JAAAA !! jag tycker att hon ska berätta hur hon har det hemma, sen typ rymma hemifrån med harry. Jag hoppas verkligen typ att dom blir tsm och allt de, och att harry hjälper henne genom alla svåra tider. <3

2012-07-19 @ 23:38:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0