Tears - Kapitel 10

Tidigare kapitel 9
Mitt leende försvann. Harry hade hört hur pappa skrek på mig, det lät säker ut genom mobilen. 
- I have to go Harry. It was nice to meet you. Jag reste mig upp men han tog tag om min hand. 
- I want to see you again. Lets say, here tomorrow 20:00? Hans leende och hans vackra ögon gjorde så att mina knän blev svaga.
- Yeah sure. See you tomorrow. Vi gav varandra en kram och sen så sprang jag hem. 
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 

Bild 1: Lexy som sitter och gråter   Bild 2: Lexys outfit till festen  
Bild 3: Emmas outfit till festen

Jag kom hem och märkte att pappa inte var hemma. Jag tog ner laptopen och såg att spotify fanns. Jag tryckte på play och en spansk låt började spelas. No me vuelvo a enamorar av J – Balvin, det ska jag försöka att komma ihåg. Den var riktigt bra, jag fick lust att börja dansa. Detta gjorde så att städningen gick mycket snabbare. När jag var klar så slängde jag mig på soffan. Klockan hade hunnit bli 00:00 och pappa hade fortfarande inte kommit hem. Jag hämtade laptopen och jag tittade på fler bilder av familjen Giger. Tjejen som var i min ålder var riktigt vacker. Blond och blåögd. Jag känner igen henne.. Jag måste ha sätt henne innan någonstans. Mina ögon blev tyngre och tyngre. Det kanske är dags att dra sig till sängs? Jag stängde av datorn och kröp ner under filten som fanns på soffan. Det tog inte en långstund innan jag somnade. 

Hans ögon, det är nästan som jag går in i en annan värld. Hans leende, det var så.. prefekt och hans brun lockiga hår som glänste när solljuset var på, helt underbar. Jag vaknade av en smäll. Mitt hjärta slog i 150. Vad drömde jag om nyss? Det ända som jag kommer ihåg var de underbara gröna ögonen och det perfekta leendet och hans lockiga hår men mer såg man inte. Jag gick upp från soffan och började göra mig i ordning. Jag tittade mig omkring men pappa var inte någon stans. Vilka gäster och vilken överraskning pratar han om? Jag hittade mina ljusa shorts och en grön långarmad stickad tröja som jag hade fått från mamma. Det fick duga. Det är fredag idag men skolan är stängd på grund av att de skulle laga taket. Jag bestämde mig för att gå en liten promenad. Solen lös ganska starkt och jag känner hur det blir varmare och varmare. Jag tog på mig fel tröja idag men jag orkade inte vända om för att byta kläder, det får vara som det är. Jag gick förbi några radhus och där satt hon, på en trappa. Den tjejen som jag kände igen från innan, hon såg helt förstörd ut. Hon såg att jag stod och kollade på henne men hon vek sig undan. Jag gick försiktigt fram till henne, tillslut så var hon framför mig. 
- Hej sa jag försiktigt
Hej.. hon tittade inte ens upp mot mig så jag satte mig bredvid henne.
Jag hörde om vad som har hänt och jag beklagar. Jag vet hur det känns att förlora någon som man har sig närmst.  Hon tittade upp mot mig och hon vände blicken lika snabbt ner igen.
Mitt namn är Emma, Emma Holley. Hennes blick fastnade hos mig och det såg ut som att hon blev chockad. 
Jag trodde att du var död efter vad som hade hänt dig och din familj. Sara berättade det för mig och några fler. 
Jag fick väll en andra chans antar jag. Båda skrattade lite lätt. 
Lexy, Lexy Giger sa hon och gav mig ett svagt leende. Vi kom överens väldigt bra och det visade sig att vi gick på samma skola. 
Ska du gå på Neas fest? Sa jag 
Klart jag ska! Båda skrattade och så började vi prata om vad vi skulle ha på oss o.s.v. 
Vi bytte ut våra nummer och så gick hon in till sig. En riktigt trevlig tjej var hon. Lexy var annorlunda och det gillar jag! Jag gick vidare och under hela promenaden så hade jag ett leende på läpparna. 

Jag gick förbi min egna lilla sjö, fåglarna kvittrade som vanligt och vattnet slog mot berget, helt underbart. Jag doppade i mina fötter och samtidigt så sjöng. Jag tog upp min mobil och såg att klockan närmade sig 15:00. Festen skulle inte börja förrän klockan 17:00 lite tidigt jag vet men den skulle hålla på hela natten. Jag var på väg hemåt och så kom jag på att jag skulle träffa Harry. Jag började fundera på vad jag skulle göra, jag kan gå på festen en liten stund och sen kan jag gå till Harry. Det lätt bra så jag fortsatte att gå hemåt. 
När jag kom hem så gick jag snabbt igenom min garderob. Jag hittade ingenting att ta på mig. Jag fick panik. 
Jag kan inte gå till en fest hur som helst. Jag letade mins i en timma innan jag hittade en stor kartong låda där det stod Annika Holley. Det var mammas saker. Jag öppnade lådan och där låg alla hennes mest älskade saker. Jag gick igenom hennes foton och smycken. Jag tog upp något vit och det visade sig vara en klänning. Den hade mamma haft på sig när hon var yngre. Den var perfekt, den ska jag ha på mig. Jag fixade håret och så drog jag på mig klänningen. Jag såg riktigt bra ut. Jag drog några snabba drag med maskaran och så var jag klar. 
Min mobil plingade till och på skärmen så stod det Lexy. Hon frågade om vi skulle mötas upp för att gå dit tillsammans och självklart så svarade jag ja. Vi skulle träffas om 15 minuter. Jag hade tid på mig, vilket var skönt.

15 minuter senare.
Jag satt vid busshållplatsen och tittade på alla bilar som åkte fram och tillbaka. Jag såg en tjej med långt blont hår som kom närmre mig. Det måste vara Lexy. Jag ställde mig upp och gick emot henne, gav henne en kram och sedan så kollade jag på hennes klänning. 
- Wow, du ser helt…wow.. jag kunde inte beskriva hur vacker hon var.
- Haha tack, säger det samma om dig Emma! 
Vi började gå mot Neas hus. Ibland så tutade några bilar åt oss och vi kunde inte rå för att skratta. Vi hade det jätteroligt på vägen till Nea det var nog en av dem roligaste stunderna i mitt liv. När vi var utanför huset så var partyt redan i full gång. 
- It’s time to parteeeey! Sa Lexy och hon tog tag i min han och vi gick in. 
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kapitel 10 får ni nu :) Det ser ut som att Emma har hittat en kompis eller är hon fake precis som alla andra är mot henne i skolan? Give me some coments people! Om jag får lite fler kommentarer på detta kapitlet så kanske jag lägger upp kapitel 11 ikväll! Så komigen nu :D


Kommentarer
Postat av: Hanna

Skit bra! längtar tills nästa! undrar hur hon gör med Harry... ;))

2012-07-17 @ 16:27:11
Postat av: Anonym

Grymt bra! PARTY TIME!! :D

2012-07-17 @ 21:48:58
Postat av: linda

Längtar tills nästa, undra vad som händer på festen ;)

2012-07-18 @ 08:35:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0