Tears - Kapitel 43

Tidigare kapitel 42
Jag svalde hårt och tittade djupt in i hans ögon.
- What? Sa han med sin mörka hesa röst som var andfådd.
- Please…. Han tittade frågande på mig.
- Please don’t leave me…  sa jag medans jag försökte få tillbaka andan och när mina händer lekte med hans lockar.  
----------------------------------------------------------------------------------------------------

Lexys perspektiv
Ljuset från fönstret slog mot mina ögon. Försiktigt försökte jag öppna mina ögon men ljuset var förstarkt. Sakta men säkert vände jag mig om. Mitt huvud sjönk allt djupare ner i kudden, ett littet stön hördes och mina ögon for upp direkt. Liam gjorde någon rolig grimars, bara för att jag råkade lägga mig på hans arm. Snabbt försvann han in till drömmarnas värld igen efter han hade tagit bort sin arm. Det lilla ljuset som kom in lös rakt på hans hud. Liam är så vacker. Hans käkben, näsan... läpparna.. hans läppar är så slöa när han sover. Jag tog upp min hand och började att smeka hans kind, så len och fin. Liam rakade sig för inte så länge sen.. Jag inspekterade honom, varje andetag han tog blv allt djupare och djupare. Liam såg ut som en liten oskyldig pojke. Min pojke, min älskade Liam. Så oskyldig.. så fin. Han tog sin arm och la den om mig, ett stor gäspning fick jag se ifrån honom. Där efter fick jag se hans vackra mörkbruna ögon. Ett leende spred sig på hans läppar, inte långt där efter fick jag en kyss på munen. Jag sträckte mig efter den blåa skjortan som Liam hade på sig igår. Snabbt drog jag på mig den men stängde den aldrig, efter igår kväll så hade ingen av oss någonting på oss.. egentligen så borde jag inte skämmas men jag känner mig lite obekväm måste jag erkänna. Medans jag tog på mig skjortan så gav Liam mig en blick.. inte vilken blick som helst untan.. den blicken som man inte kan läsa av.. 
- Is something wrong Liam? sa jag samtidigt som jag tog på mig ett par svarta trosor.
- Well.. i'm leaving you tomorrow.. that's a big problem.. Liam tittade nu lite ledset på mig. Jag kände hur mitt hjärta började att värka. Det tog i när han sa det, speciellt när man såg hans ansiktsuttryck. Jag gick och la mig över honom. Kurade ihop mig som en liten boll. Jag kände hur hans varma händer gled in under skjortan, dem gled upp från svanken till mitten av ryggen och ner igen. Här vill jag vara, stanna för all evighet. I Liams famn. Att höra hans hjärta slå gjorde mig lugnare men det hjälpte inte tanken om att han faktiskt ska lämna mig imorgon försvinna.. 

Några timmar senare
Liam hade låtit mig vara själv hemma i några timmar och göra mig iordning inför kvällen. Vart han skulle ta mig, det skulle bli en överraskning sa han. Just nu står jag framför spegeln och ser en blond, lång och ganska mager tjej. Det ser ut som att hon har sätt ett spöke, den bleka huden var lite skrämande. Ingen färg i ansiktet alls, hon ser inte ut att må så bra.. vad är det för fel på henne? Hon har aldrig sätt ut så innan. Jag rufsade till håret och målade mina läppar röda, målade ögonbrynen i en mörkare färg och pudrade ansiktet lite sen lämnade jag badrummet. Fram till garderåben och tog ut en vit skjorta och en svart hög kjol. Mobilen började att ringa och på skärmen står det Liam Payne.
- Hey Laim
- Hey babe, I'm outside are you coming?
- Yeah I'll be down in a sec, see ya.
- Bye, love you. Vi la på och så var jag tvungen att springa till dörren och dra på mig ett par svarta höga skor. En sista titt i spegeln innan jag går också. Det spelar ingen roll hur jag mycket än sminkar mig. JAg ser fortfarande den liv lösa tjejen i spegeln. På ett eller annat sätt så ska jag se till så att jag och Liam är med varanda hela tiden, om de så tvingar mig att flytta härifrån. 

Jag gick ner till lobyn och såg Liam sitta på en av sofforna. Vi mötte varandras blickar och ett leende spred sig över våra läppar. Han reste på sig och mötte mig halvägs, gav mig en kyss och tog tag om min hand. Vi flätade ihop våra händer och gick ut från hotellet. Många fans stod runt om och skrek på oss. Liam tog några kort och skrev lite autografer men han gav inte så många som han brukar göra. 
- Sorry guys but we really need to go sa Liam. Jag kännde hur flera bitch blickar brändes i nacken. Vi kom fram till bilen och hoppade in. Flera blixtrar kom, en efter en... eller rättare sagt för många blixtrar kom samtidigt, det kändes som att jag blev bländad. Liam startade bilen men alla stod ivägen plus blixtrarna slog mot ögonen. HUr ska han kunna köra? Jag såg hur Paul trängde sig ignom alla fans plus de paparazziz som fanns med några extra vakter. Dem hjälpte oss, tillslut kunde vi köra iväg tack vare deras hjälp. 

Vi kom fram till en restaurang. När vi kom in i restaurangen så fick jag mig en chock. Riktigt riktigt fint var det här inne och om jag hade vetat de så hade jag tagit på mig något helt annat. En servitris kom fram till oss.
- Have you reserved a table? 
- Yes, a table for two. Liam log med sitt charmiga leende mot henne och man såg att hon blev lite generad.
- Your name please.
- Liam Payne. Han la sin had om min höft och tryckte mig närmre honom. Fick en liten kyss på kinden vilket gjorde mig att le allt mer. 
- This way. Hon ledde oss till en trappa som gick upp en våning. 
- If you go upstairs there will be another waitress who will lead you to your table.
- Thank you sa vi båda samtidigt och log.
- Have an nice eavning fick vi som ett svar tillbaka. När vi kom upp så ledde dem oss till vårt bord direkt. Jag tror att vi fick den bästa platsen på hela restaurangen. En fantastisk utsikt, man kunde se den starka månen lysa klart på den mörka himelen. Vi bestälde våran mat och hade en väldigt rolig diskussion om hur hans fan beter sig. Han tog upp att sverige var det snuskigaste landet. Tydligen så hade fans blottat sig och killarnas bil hade fått bröstvårtor märken... plus en tjej hade gömt sig i en soptunna. Då kunde jag inte försvara landet längre.. Maten kom och vi hade en riktigt trevlig kväll. När efterätten hade komit så tog han tag om min hand och tittade mig djupt in i ögonen. Han bet sig sådär sexigt i läppen.. min själ sjönk och mitt hjärta hoppade över flera slag.
- Do you know how beautiful you are tonight? Jag tittade ner mot ljuset som var på bordet och log fånigt. 
- I'm sorry... But you doesn't look so stupid you either. Jag mötte hans blick igen och det började att bubbla inom mig. Kinderna hettade till. 
- I can't explain these feelings i feel for you. All i know is that they are really amazing.. sa han samtidigt som han smekte mina händer. 
- I have to tell you something lex... Först gav han mig en seriös blick men sedan fick jag ett littet cheeky leende. Hur ska jag tolka detta? ... 

Emmas perspektiv
- Emma... that was so.... jag tittade på harry med en frångade blick. Tänk om han inte gillade det? tänk om jag var jättedålig på det? nervösiteten steg inombords. Harry pustade ut, vände blicken mot mig och tittade mig djupt in i ögonen. Jag tror att jag kommer explodera... så närvös är jag. För tänk er, om jag är så dålig så kanske han aldrig vill ha mer, han kanske kommer att fråga någon annan och det vill jag ju inte. Jag kunde höra mitt egna hjärta slå, det började att slå allt snabbare och hårdare för varje sekund som gick. Tillslut så sa han.
- so amazing!
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Kapitel 43! wohoo :D
Men men... vad tror ni? ;) hur tyckte ni om lexy och liam kapitlet? och vad tror ni som liam måste berätta för lexy? och de men harry och emma...? hmmm jaa bra fråga, de får ni veta i nästa kapitel ;)
kommentera vad ni tycker nu? I want to know! :D 
Godnatt på er xx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0