Tears - Kapitel 27

Tidigare kapitel 26
När killarna kom till sitt hotell så gick alla upp till sina rum. Både Harry och Liam kunde inte sluta le efter vad som hade hänt ikväll, Liam ska på en dejt med Lexy imorgon men Harry funderade fortfarande på vad han ska ta med Emma någonstans.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Lexys perspektiv
Jag vaknade av ett ryck, hur mycket är klockan egentligen.. Jag kollade på digital klockan som låg på skriv bordet, 08:00… Emma låg och sov som en gris bredvid mig. Ljuset lös starkt igenom fönstret så jag kunde inte somna om, hur mycket jag än vred och vände mig så gick det inte. Istället så gick jag upp och tog en kall dusch, det är lika bra att göra sig i ordning inför dejten med Liam. Jag har ingen aning när vi ska träffas eller vad vi ska göra. När jag hade duschat klart så virade jag in mig i en handduk och så gick jag mot min garderob för att välja en outfit. Det fick bli en enkel vit klänning med en liten söt väst. Jag lockade mitt hår lite lätt och drog några snabba drag med maskaran. Emma låg och sov fortfarande och klockan hade nu blivit 09:30. Min mobil plingade till, ett sms från Liam. Mina läppar formades till ett leende, blir alltid lika glad när jag ser Liams namn på skärmen.
’’ Hey sweetheart i'm awake now, text me when you’re ready to go! :) xx ’’
’’ I'm ready to go! Where we going? :) xx’’
Denna gången så tog det längre tid för honom att svara, min mobil plingade till och det stod
’’ Already? I just got up haha :) I’ll pick you up about on hour, if it's ok with you? Xx’’
’’ Yeah i woke up early to day, it usually never happen to me… Anyway one hour sounds great to me! See you later then xx’’
’’ Yes we do! Xx’’
Vart vi skulle hade jag inte den blekaste aning men jag ser fram mot det. Tänk att jag hade träffat Liam på en av mina kompisars fest.. hur kommer det sig att Liam gick på den festen när han kan gå ut på vilken nattklubb han vill? I och för sig så kom det på nyheterna, den festen  blev en riktigt succe. Det kom människor som inte ens gick på våran skola. Av alla tjejer som fans där inne så gick han just fram till mig och började att dansa med mig, mig… MED MIG! Vi gick därifrån och ja, jag var inte nykter precis. Hans läppar såg så goda ut, dumt gjort av mig så började jag att kyssa honom. Konstigt nog så bad han mig inte att sluta, utan han mer eller mindre.. besvarade kyssen. Jag kommer ihåg hur mina läppar brändes, jag fick inte nog utav honom. Jag ville ha mer. Våra läppar var som magneter, svårt att släppa den andra. Som tur var så gjorde vi aldrig något mer än så, det hade bara varit pinsamt. Jag kommer också ihåg att vi bytte ut våra nummer och dagen efter så träffades vi för att prata igenom allt. När jag väll träffade honom igen så var han mycket snyggare än vad jag mindes från festen + att jag insåg att det var Liam Payne. Jag vet mycket väll vem han var, Liam var tillsammans med en tjej Danielle och då sjönk jag ihop som en potatis säck. Hur kan jag vara så dum och varför är han otrogen mot henne, Danielle är helt underbar i alla fall vad jag har fått höra. När vi hade hälsat på varandra den dagen så tog han med mig till Espresso house, där satt vi i flera timmar och bara pratade. Jag tog upp det med Danielle men han var tydligen singel, SCORE! Tillbaka till verkligheten, idag så är det min och Liams dag och inget, inget kan förstöra detta.

En timma senare
Emma hade precis vaknat upp och jag skulle precis lämna huset innan hon säger
- Hitta inte på något duuuumt nu.. Hon log med sitt busiga leende mot mig, båda jag och emma började att skratta, jag himlade med ögonen och så stängde jag dörren. Utan för mitt hus fanns det en stor svart bil. Först blev jag lite rädd, efter alla filmer som jag har sätt när några män hoppar ut ur en stor svart eller vit bil och kidnappar den söta flickan som går helt oskyldigt förbi bilen. Dörren öppnades och jag hoppade till. Liam sticker ut sitt huvud genom dörren och säger
- Hey there beautiful, you need some ride? Han blickade med ena ögat åt mig.
- Sorry I'm waiting for a very handsome boy who will give me a ride wherever he want to take us. Båda av oss skrattade och han öppnade dörren helt och hållet så att jag kunde hoppa in i bilen. Även om bilen var stor och vi hade hur mycket utrymme som helst så skulle Liam sitta bredvid mig, han la sin hand om mig och tryckte mig intill honom.
- Looking good as always. Sa jag och log.
- Well I have to look good when im hanging out with you. Han gav mig en puss på kinden och rodnaden spred sig. Bilresan var nog minst 40 minuter lång. Allt jag kunde se var träd, vi var inne i skogen någonstans. Bilen stannade utanför en liten stuga, vart är vi? Vi hoppade ut ur bilen och Liam hade med sig några väskor, vänta lite skulle jag ta med mig något speciellt? Liam pratade med chauffören i minst 10 minuter innan han åkte iväg med bilen. Nu var det bara jag och Liam, helt ensamma mitt ute i skogen. Jag borde inte kolla på så mycket skräckfilmer när ungdomar fastnar ute is skogen och så kommer någon och dödar dem en efter en. När vi var inne i sugan så började Liam att fixa iordning allt. Vad gjorde jag, jo jag stod som ett frågetecken och viste inte vad jag skulle göra.
- Do you want coffe or tea? Sa han vänligt och log med sitt charmiga leende.
- uum.. coffe. Liam gick in till köket och gjorde lite caffe till oss båda.
- Liam where are we?
- In the woods? Haha.
- No shit Liam i thought we were in a movie… Båda av oss började att skratta.
- This is a summerhouse, my frieds summerhouse so you and me are going to be here for a while, just some hours. No fans, no harry, louis, niall, zayn and emma who can ’’accidently’’ see us together on ur date. Han hällde upp kaffet i två olika muggar. Liam är så underbar, att han tar med mig hit ut bara för att ingen ska störa oss.

Vi satt ute på terrassen och drack kaffe. Han pratade om allt möjligt, om hans familj hur han tycker om att vara känd m.m. Allting var så mycket lättare nu, jag började att lära känna honom bättre. Jag berättade om min barndom och hur jag har haft det med kompisar. Liam lyssnade på allt jag sa han la in lite små kommentarer då och då. Framför oss fanns det en liten, liten sjö. När vi hade druckit upp vårat kaffe så gick vi dit för att doppa våra fötter. Allting var helt underbart, fåglarna kvittrade och flög runt oss. Detta kunde inte bli bättre. Liam sa något riktigt roligt och jag kunde inte hålla mig för skratt helt plötsligt så slank något ut från Liam.
- Gosh what i wanna kiss you. Jag slutade att skratta. Jag spärrade upp ögonen mot Liam. Snabbt ställde jag mig upp, min blick var fortfarande fast på Liam.
- What did you say? Han ställde sig upp och det var bara några centimeter mellan oss. Liam lyfte sin vänstra hand och la den mot min kind.
- Lexy I know we haven’t been with each other for so long but…I really like you. Han hade sin hand kvar mot min kind men han kollade ner mot marken. Jag kunde inte röra på mig, jag var antagligen i chock. Han vände upp sin blick mot mig igen och vi fick ögonkontakt. Han log med sitt charmiga leende medans hans huvud sakta men säkert närmade sig mitt. Våra läppar var bra några millimeter ifrån varandra nu. Han tryckte sina läppar mot mina, vi kysste varandra väldigt lätt. Det brändes, jag ville bara ha mer. Jag la mina armar om hans hals och han la sina armar om min midja. Allting stannade runt om oss, jag hörde inte fåglarna som kvittrade längre. Denna stunden var perfekt, precis som i romantiska sagoberättelser fast bättre.

Liams perspektiv
wow, this is amazing! I just want more but i have to control my self. Even if i didn’t want to stop to kiss her I had to. Slowly i took my head back and when we got eye contact with each other Lexy started to blush. She’s so beautiful. I know that we kissed at the party but this kiss were so much better. This day will be one of the best. We had such a great time, we talked about everything and we were at the little lake. Lexys phone started to call and it was Emma, she wonder how everything was and stuff like that.
- Emma wonder when i will come home.. Said Lexy while she where looking at me.
- Late.. yeah, you will come home late! I smiled and so did Lexy.

Suddenly it was already six a o'clock. We went into the car and she started to ask me where we going.. but of course i didn’t tell her. The car stopped in front of a big red-storey. Ok… this will scare the shit out of me.. I took Lexys arm and then i started to go faster in to the house. I pressed on the button so the elevator should come. When we where on the highest floor, 12 there were this man who showed us the way. I took my hands and put them in front of her eyes so that she could not see anything. I led her out to the roof and everything where in the right places..
- When can i look?
- 1..2….3! I took away my hands from her eyes and she just stood still.
- Oh my god Liam! This is so… romantic. She turned around and she gave me a big hug.
I had fixed a romantic table for two on the roof. There where flowers and some light. We went to the table and I took out the chair like gentleman.
- Oh thank you Liam!
- Your welcome.

Ingens perspektiv
Liam hade tagit med Lexy upp till ett tak där det fanns ett romantiskt bord för två. Det fanns lite blommor och några ljus för att förbättra stämningen. Det var mycket skratt, dem hade det jättetrevligt. Lexy hade nog aldrig varit så här glad på hur länge som helst. Ingen kille hade någonsin gjort detta för henne. Liam var nog en av världens lyckligaste kille, han var riktigt glad över att få spendera en hel dag med Lexy. Tiden gick och Liam skjutsade hem henne.

Lexys perspektiv
Liam följde med mig ända fram till dörren. Vilken gentleman han är.  Det blev en liten pinsamtystnad för ingen av oss visste vad vi skulle säga. Jag fick ögonkontakt med honom och rodnaden spred sig. Liam hade sin vänstra hand i byxfickan och sin högra hand drog han sådär sexigt genom håret.
- This… this was amazing Lexy. This were the best night ever. Vi gick närmare varandra och han skulle precis säga något men jag la mitt pekfinger framför hans mun och sa
- Don’t say anything. Just… och så möttes våra läppar i en perfekt kyss. Ännu en gång så stannade allting. Liams mobil började att ringa och han suckade.
- Harry….  What do you want?.... i'm on my… yes.. yes YOU did…. If you should!!… see you in 10 minutes hazza. Han tittade på mig och gav mig en snabb puss.
- See you tommorow?
- Sure, bye Liam
- Bye beautiful! Jag fick ett snabb puss på munnen och sen så började han att små springa mot bilen. Jag öppnade dörren och gick in, låste efter mig och sedan började jag att skrika. Emma som låg på sängen flög upp och kollade oroat på mig. Jag sjönk ner mot väggen och allting kändes så bra. Tills Emma nämnde någon vid namn Linus, hon såg inte så speciellt glad ut...
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Idag får ni kapitel 27! Vad tyckte ni om Liams och Lexys dag då? :) Litte sött att han tog med henne ut i skogen så att dem kunde få vara själva. Dem kysstes också, wohoo!! Linus kommer in i bilden igen... vad kommer att hända? Berätta vad ni tycker! :) 

Kommentarer
Postat av: Elma

Gud vilket gulligull kapitel det här va! Meerrr plz?

2012-08-13 @ 23:07:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0