Tears - Kapitel 26

Tidigare kapitel 25
- Harry is something wrong? Jag tog mina högra hand och drog den igenom hans hår. 
- There is one thing… Jag tittade på honom och hans huvud närmade sig mitt. Wow wow woooow…!! 
vad tänker han göra?!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Lexys Perspektiv
Emma och Harry badade tillsammans medans Niall och Louis gjorde i ordning maten eller de försökte i alla fall. Zayn och Liam hade nu fixat brasan, jag gick och satte mig bredvid Liam. Dem satt och pratade om deras turne, juste dem åker hem om… 14 dagar, det är ju snart! Mitt leende försvann väldigt snabbt när jag insåg hur snart det är innan dem åker. Jag kommer inte att träffa Liam på några månader, jag kommer inte att kunna hålla hans hand och jag kommer definitivt inte kunna krama om honom och känna hans underbara doft! Liam såg att det inte var något som stämde så han sa
- Is something wrong Lexy?
- Yeah, It is… You guys are leaving us soon.. Båda av dem var tysta innan Zayn sa
- I know but we’re coming back.. or else you guys can come and vistit for some weeks?
Det var ju ingen dålig ide men mina föräldrar skulle aldrig gå med på det. Jag lutade mitt huvud mot Liams axel och han kramade om mig.
- We will keep the contact with each other, i promise! We can call each other on skype every night. Sa Liam och ett litet leende spred sig över mina läppar.
- You’re right but we will miss you guys so much!
- And we will miss you and Emma! Fortsatte Liam. Tiden gick, Louis och Niall satte sig med oss andra, Harry och Emma var fortfarande ute och bada. Jag satt i Liams famn och vi alla sjöng på sterio hearts. Louis hade bränt sig i munnen på grund av att marshmallowsen var väldigt varm, jag hade varnat honom men så klart så lyssnade han inte. Jag fick en puss på kinden av Liam och rodnaden spred sig. Tillslut så viskade Liam i mitt öra
- Lexy, you and me on a date tomorrow? Vad sa han precis? Jag vände blicken mot honom och gav han en blick som betydde om han var seriös. Han log med sitt charmiga leende och jag nickade ivrigt och kramade om honom.
- Haha I take that as a yes. Han besvarade kramen, detta kunde inte bli bättre.   

Emmas Perspektiv
Vad ska jag göra? Allting händer så snabbt, det är klart att jag vill kyssa honom. Titta på hans läppar bara, dem är perfekta. Fjärilarna i magen flög runt som idioter…igen. Kan dem inte bara sluta flyga runt så där, detta börjar att bli jobbigt. Jag gillar Harry men jag vill inte gå för fort fram. Han måste få kämpa lite, han måste bevisa för mig att han vill ta steget längre. Visst han må ha hjälpt mig när jag behövde någon som mest och han har lyssnat på mig, han har brytt sig men jag vill inte vara den tjejen som han helt plötsligt kan kyssa och hålla på med efter någon vecka. Jag är inte en sån tjej, never will be either. Jag lutade all min vikt framåt och jag la mina händer på hans axlar, tillslut så var hans huvud under vattnet. Harry kom väldigt snabbt upp och han kollade frågandes på mig. Det ända jag kunde göra var att le mitt charmiga leende. Jag försökte att hålla tillbaka skrattet men det gick inte. Smidigt av mig så hann jag simma längre ifrån så att han inte skulle få tag på mig.
- That wasn’t so nice of you! Sa han medans han simmade mot mig.
- You looked like a duck in your face, i thought that some water could help you… Båda av oss började att skratta. Vad sa jag precis? Snällt av dig emma… Nu var det djupare och ingen av oss kunde stå här.
- Emma… Han var bara några centimeter från mig och denna gången så tänker jag inte dränka honom, hur lockande det än var så fick jag stå ut.
-Yes Harry? Han kollade mig rakt in i ögonen, varför stannar alltig runt omkring oss? Allting försvinner, det ända jag ser är harry som är framför mig. Dem gröna ögonen!
- Emma would you like to go on a date with me? Jag såg att han var nervös. Frågade han verkligen att vi skulle gå ut på en dejt? Med mig? Jag tror att fjärilarna i magen höll på att explodera… dem jävla fjärilarna.. Jag log mot honom och sa
- I would love to Harry.
- Oh thats awesome! Han simmade närmre och han gav mig en puss på kinden. Rodnaden spred sig, denna kvällen kan inte bli bättre.

Ingens perspektiv
En glad Harry och Emma klev upp från vattnet för att sätta sig vid brasan med sina kompisar. Niall satt och spelade olika låtar på sin gitarr, alla andra satt och sjöng med. Louis hade fått ett samtal från Eleanor och Perrie hade försökt att ringa Zayn under hela kvällen. Zayn orkade inte att prata med henne så han stängde av sin mobil. Lexy som satt i Liams famn höll nästan på att somna. Emma fick ta ansvaret att säga till henne att dem är tvungna att gå hem. Killarna skjutsade hem tjejerna, när dem hade sagt hejdå till varandra så ville inte Lexy gå ifrån Liams armar. När tjejerna kom in i Lexys lilla hus så slängde dem sig ner i hennes säng. Båda av dem satt som två små barn vid julafton för att öppna sina paket när dem berättade för den andra vad som hade hänt. Lexy skulle på en dejt med Liam imorgon men Emma visste inte när hon och Harry skulle gå på sin dejt. Tillslut så somnade tjejerna och detta var nog en av deras bästa kvällar på länge. När killarna kom till sitt hotell så gick alla upp till sina rum. Både Harry och Liam kunde inte sluta le efter vad som hade hänt ikväll, Liam ska på en dejt med Lexy imorgon men Harry funderade fortfarande på vad han ska ta med Emma någonstans.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Här får ni kapitel 26!! woop wooop! Så vad tycker ni? vill ha några kommentarer nu :) 

Kommentarer
Postat av: Elma

SUPERBRA!!!

2012-08-11 @ 19:08:02
Postat av: Anonym

Meeeeeeeeeer snälla?!?!? :D

2012-08-11 @ 22:26:07
Postat av: Hanna

Nawwww!! Vad gulliga! Skit bra! Längtar tills nästa! :))

2012-08-11 @ 23:23:06
Postat av: Linda

YES!! Grymt bra, meeeer!! :D

2012-08-12 @ 21:45:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0