Tears - Kapitel 24

Tidigare kapitel 23
Han kollade oroligt på mig, jag gick bakade några steg och han gick ut och stängde dörren efter sig. Jag lutade mig mot väggen och sakta gled jag ner. Harry satte sig snabbt ner och jag lutade mig mot hans bröst korg.
- Emma… Emma, what happened? Mina tårar ville inte ta slut. Det kanske är dags att berätta för honom...Eller?
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Harrys perspektiv
Emma have been gone for a while, we already change the movie… Where is she?
- Guys i'm just going to find Emma. They all nodded as answers
I opend the door and there she was but she had tears i her eyes. Emma looked really scared like she have seen a ghost or something. Quickly I went out och closed the door so no one of the boys or lexy would see her crying. When i turned around she were on her knees and she had her hand in front of her face. I bent down and i took her in my arms, she got a real big and a hard hug from me. Her head where close to my chest, it was so hard for me to see her so sad. I wanted to help her, I want her to be happy.. not sad. The tears never stoped. I asked what happened to her but she didn’t replied. Emma looked in my eyes and there were still tears, so many…
- Emma, you can tell me. I took my hand and i stroked her head.
- H…Har… she tried to say my name but she couldn’t. Emma were so sad so she couldn’t speak. She really tried to say some thing but every time she opend her mouth her voice broke.
- Everything will be alrgiht, I’m here Emma… I’m here.. I kissed on her fronthead. Maybe her mom or dad had died? I have no idea but i will help her through it, what ever it is i will be there for her and i will do anything to make her happy agian.

We have been out here for 1 and a half hour. We haven’t speak, we just hugged each other. She were much calmer now and i feel how her heart was beating. Should i try to make her say something or should i just be quiet?
- Emma?
- mhmm.. she where almost asleep in my arms and she looked so beautiful. Her eyes were closed and she where breathing really slowly. I lifted her up in my arms and then i knocked on the door with my foot. The door slowy went up and there stood a tired niall. When i came in i saw everyone where sleeping, Zaynd where on the floor and louis on the couch and.. Lexy in Liams arms.
- Please Niall can you open the door to the bedroom?
- Sure… he looked like a walking zombie, haha. Slowly he opend the door and then he joined zayn at the floor. I slowly put Emma down on my bed, she already had her pajamas on. I took off her shoes and put them in front of the bed. Emma where hugging one of the pillows, I sat beside her. Some of her hair cowerd her beautiful face. I took away the hair and then i stroked her cheks. Emma mumbled of something and i started to smile because it sounded so funny. When i just got up from the bed she took my hand.
- No, don’t go. Stay her with me… all night... Her eyes where still closed and she held my hand. It's something with her, she make me to a better person somehow. Without hestiation i jumped in and i lay down besid her. I hugged her and she grabbed my arm and held on to it, when i realized how we where sleping i wanted the time to stop. I heard her deep breathing and it made me smile. I kissed her on the neck and then i closed my eyes. 

Emmas perspektiv
Jag vaknade av solljuset som lös in gensom fönstret. Det sista som jag kommer ihåg var att jag var i Harrys famn och nu… ligger jag i en säng. Jag märkte att någon kramade om mig och när jag hade vänt mitt huvud så såg jag bara en massa lockar, jag chansar på att det är Harry. Hade vi legat sked hela natten? Ett leende spred sig över mina läppar och fjärilarna i magen började flyga runt igen. Nu skulle jag använda mina ninja moves för att inte väcka harry. Försiktigt lyfte jag bort hans arm som låg över min höft. När jag reste mig upp ur sängen så skulle den självklart knarra. Jag smög ut från rummet och när jag kom ut till vardagsrummet så var det helt tomt. Vid bordet så fans det en lapp.
’’ Goodmorning Lovebirds! :) We didn’t want to wake you up but we are away and eating some breakfast. Call us when you have woken up! :)’’ Jag log för mig själv och så gick jag mot köket. Bra, det finns inte ett skit eller jo, en möglig maka mums! Vid soffan så låg det ett klädersplagg.
’’ Emma, jag gick och hämtade nya kläder åt dig. Hoppas det duger, love you! Lex’’
Är hon inte underbar? Ett par shorts och en långarmad tröja. Jag bytte om och så satte jag mig vid fönstret och kollade ut på alla människor som gick nedanför. Tanken med vad som hade hänt igår kom upp och en tår föll ner. Hur kommer det sig att allting händer mig? Det finns säkert människor ute i världen som har det mycket svårare och jobbigare… men eftersom detta är mitt liv så skulle jag önska att all skit bara försvann.
Dörren till sovrumet öppnades och en trött Harry kom ut. Han gnuggade sig i ögonen och sen ruffsade han till håret. Vilket charmtroll!  Vi mötte varandras blickar och våra läppar fromades till leenden.
- Goodmorning sleepyhead sa jag åt honom medans han la sig ner på soffan.
- There is no food in the fridge and the others are away and eating breakfast.
- Why didn’t they wake us up then? Han ruffsade till sitt hår igen och log med sitt charmiga leende.
- I don’t know.. but they wanted us to call them, so you can call Louis and talk to him.
Harry to upp sin mobil och slog in numret till Louis.
’’ Hey Boo Bear!.... Yep i just got up from the bed… no she where already awake when i got up….mhmm…. oh ok, sure… well we can be alone for a while… thas cool, yeah ok bye!’’ Han vände sin blick mot mig och så sa han
- They just finished thier breakfast and now Lexy will show them around a little… But guess what? Sa han glatt
- What? Han skrattade åt mig och jag himlade med ögonen
- You and me, breakfast at starbucks.. right now. Harry tog tag i min hand och drog iväg mig mot dörren. Jag hängde efter som en trasdocka, fast hur tänkte harry nu? Vi har inte skor på oss… eller jag har inga skor på mig… han har i alla fall sina tofflor på sig. När dörrarna till hissen hade stängts så tittade jag förvånat på honom, han betede sig som att han var 10 årig pojke som ska ut på äventyr.
- Harry I don’t have any shoes on… han skrattade åt mig och tog tag om mina händer.
- No worries hun, I’ll fix it..
- of course you will… jag puttade lite lätt på honom och hissdörrarna öppnades. Harry gick ut först och han höll mig fortfarande i handen. Jag var rädd att killen från igår skulle se oss eller några papparazis… Vi stannade precis framför dörren, harry böjde sig ner.
- Come on, jump on my back! Jag stod still ett tag och kollade på honom, vad tänker han med? Tror han verligen att jag ska sitta på hans rygg hela vägen till starbucks och sen tillbaka?
- Don’t force me to lift you up in my arms…
- Ok ok… Jag hoppade upp på hans rygg och jag la mina armar om hans hals.
- Ok, lets do this! Sa han och så gick vi ut genom dörrarna. Några tjejer satt utanför hotellet och när dem fick syn på Harry så började dem att skrika hans namn. Alla av dem sprang fram till oss, jag gömde mitt huvud mot harrys rygg. Fansen skrek, jag trode att mina öron skulle explodera…
- Sorry girls i can’t take any pictures now… Alla tjejer awade.
- Why is that girl hiding her face?
- Is she your girlfriend?
- How old are she?
- Who is she?
En massa frågor ställdes men harry lyckades komma ut från tjej gruppen och så började han att gå mot starbucks. På vägen dit så hade harry det väldigt roligt, han hoppade runt och jag höll nästan på att ramla av. Harry sjöng på en låt och jag kände inte igen den, det måste vara en av hans egna låtar. Ett gammalt par gick förbi oss och de kollade på oss, damen log mot oss och så drog hon lite lätt i sin mans arm.
- Titta älskling, vilket sött par! Kommer du ihång när vi brukade tramsa runt så där? Mannen nickade och han böjde sig ner för att kyssa henne sedan gick dem vidare. Vilket gulligt par! Tänk in i framtiden när jag och min man… om jag ens får en… harry väckte mig ur mina tankar.
- Did you see that old couple? 
- Yeah, they where so cute! Sa jag och log. Harry blev tyst ett tag och sen så sa han
- When i get older i wish i had someone that loves me like she loves him..

Vi kom fram till starbucks och jag satte mig ner vid ett bord. Harry ville servera mig, varför ska man tacka nej till det? Han kom fram med kaffe och en kanellbulle åt mig, till sig själv så hade han valt te och en morotskaka. Vi satt säker i 30 minuter innan harry vågade att ställa mig frågan
- Emma, can you tell me waht happened last night? Han tog tag om mina händer och så kollade han rakt in i mina ögon.
- Harry I have to tell you something...
- I’ll listening.
- Ok.. jag tog ett djupt andetag och jag slöt ögonen innan jag började att berätta för honom
- Harry, as i told you before, life isn’t easy.. some people have it harder than other people. For 3 years ago i where in a car accident. I survived and also did my dad. My mom, big brother and my little sister, they didn’t make it. I where in coma for a year… When i got back, my dad got fired and we had to live in a trailer. He became a alcoholic and violent. My friends at school didn’t recognise me so they started to ignore me. When my boyfriend saw me… he just… he… harry sträckte sig över bordet och torkade bort tårarna som föll ner från mina kinder. Jag hade inte märkt att jag hade börjat gråta…  
- yeah. He just didn’t want to be with me anymore because i didn’t have any new clothes and i wasn’t the popular girl in school. When i come home my dad always hitted me or if he had a woman on visit.. i were not welcomed inside so i had to sleep under the trailer.. even if it was snow or rain out side. You remember the boys at the lake, when you helped me?
Han nickade, jag såg att han var chockad… han hade till och med tårar vid ögonen.
- what they did to me… im used to it… the only thing that i'm happy about, is that i have never been raped… Last night.. my phone called and it was a man who i didn’t recognise. He told me that i should have my eyes opend cuz i never know when something bad will happen to me, which is true.. but it was really creepy… then when i where inside the elevator there were this boy… when the elevator stoped and the light turned off he started to kiss me and touch me everywhere. It was him, he called me. And… he also said that it would be me and him in the future. He also told me if i don’t stop haning out with you he will hurt you and to me… well he didn’t told me that but i guess somthing terrible… Harry hade sina händer framför sitt ansikte. Jag satte mig bredvid honom, jag tog min hand och la den mot hans axel. Tårarna hade blivit fler tillslut så tog han bort sina händer från ansiktet, han grät. Vi kramade om varandra ett bra tag. Tillslut så sa han
- I'm so sorry emma, i don’t know what to do or say. How can someone do this to you? Han hade gråt i rösten, vi kramade om varandra fortfarande.
- Harry the only thing you can do for me is to be my friend and be here for me. Harry tog sina händer om mina kinder och gjorde så att vi fick ögon kontakt. Hans tårar rann ner våra huvuden närmades och han pussade på min panna.
- Emma, everything will be alright now. I promise.
- I know, because i have you by my side sa jag och kramade om honom. 
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Förlåt förlåt förlåt! Jag är i italien och nätet är inte det bästa. Men nu får ni kapitel 24! :) Vad tycker ni? kommentera :)

Kommentarer
Postat av: Elma

Oh My God vilket bra kapitel!!! MEEERRR

2012-08-08 @ 16:13:01
Postat av: Klara

ÄNTLIGEN! Nu blev jag glad, det är bra att Emma har fått sagt det till Harry! Längtar tills nästa kapitel, skit bra slut! :D

2012-08-10 @ 12:26:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0