Tears - Kapitel 22

Tidigare kapitel 21
- What is it Emma? Sa han och kollade lite oroligt på mig.
- Nothing, Im starting my new life now and this... yeah, this is a good start!Harry log och så viskade han i mitt öra
Me and Liam were planning the whole day for you and your friend, hope you guys will like it! När han hade sagt det så fick jag rysningar i hela kroppen, men nu blev jag bara nyfiken. Vad hade dom planerat?
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Lexys perspektiv
Vi var tvungna att tränga ihop oss. Niall kom på den där bra idén med att vi tjejer skulle få sitta i någons knä… Jag hatar att sitta i folks knän det känns som att man är en flodhäst och man väger 100 ton och så mosar med den oskyldiga personen. Jag och Emma bytte blickar, ingen av oss ville. Killarna hade satt sig i bilen och jag klämde mig in och så varnade jag Liam men han gav mig en blick som att jag var dum i huvudet, aja jag varnade honom i alla fall. När jag hade satt mig ner så började Liam att skratta…

- I told you so… sa jag generat och han kramade om mig.
- Your kidding with me right? Jag suckade ut och jag kände att någon pussade mig i nacken. När jag mötte Liams blick så log han och blickade med ena ögat åt mig. Emma stod fortfarande vid dörröpningen och kollade oroat på mig.
- You can sit on my knees hun sa harry medans han kappade sina händer mot sina knän. Han log så där gulligt och jag förstår varför emma blir så svag i benen. Harry blickade med ena ögat mot henne och emma himlade med ögonen, haha så gulliga är dem.
- Harry… No. Sa louis bestämt och alla började att skratta förutom lilla Harry.
- Emma you can sit on my knees, if you want to sa Zayn och log sitt charmiga leede som alla tjejer smälter för. Emma log vänligt mot honom och så klev hon in i bilen, Harry såg lite besviken ut men Louis gjorde honom på bättre humör efter några sekunder igen. Zayn tog sina händer runt om Emma och kramade om henne. Under hela bilresan så skrattade alla och vi hade det hur roligt som helst eller… rättare sagt, alla utom Harry. Visst han kanske log då och då men han sa inte så mycket. Han bara satt där och kollade ut genom fönstret, någon är lite avundsjuk… Emma märkte att Harry inte var på sitt bästa humör så hon försökte att få ögonkontakt med honom och när dem väll fick ögonkontakt med varandra så log dem båda så där riktigt gulligt mot varandra. Harry lös upp i ett leende när han såg att Emma log mot honom. Klockan hade redan blivit 14:00 och bilen stannade utanför Mcdonalds för att killarna klagade på att dem var hungriga hela tiden. Vi hoppade ut ur bilen och Niall sprang nästan in i glasdörren… Louis kom efter och kollade hur det gick för honom. Zayn och Emma gick bredvid varandra och skrattade medans jag och Liam gick hand i hand bakom dom. När vi hade ställt oss i kön så sa Louis
- Where is Harry?

Emmas Perspektiv
Jag vände mig snabbt och kollade runt om jag kunde hitta Harry. Mina ögon fastnade på en kille med lockigt hår som satt och surade vid lekplatsen utanför Mc. Jag log för mig själv och så sa jag
- I know were he is… Jag gick ifrån alla och jag kände hur dem kollade på mig medans jag gick ut. Jag kom närmre lekplatsen och där satt Harry, vid slutet av rutschbanan och han hade sina händer vid sina kinder med blicken ner mot marken. Jag satte mig på marken mitt emot Harry och han rörde inte en min. Vad är det som han stör sig på? Han såg riktigt snygg ut även när han var arg eller vad han nu är… Jag lyfte min högra hand och la den mot hans kind. Sakta och säkert så smekte jag hans kind och jag kunde inte låta bli att le. Han vände sin blick upp mot mig och jag smekte fortfarande hans kind, när han kollade in i mina ögon så gav han mig ett svag leende. Jag såg att det var något som han störde sig på, det kunde jag se i hans ögon. Harry tog sin vänstra hand och la den ovanför min som låg vid hans kind, jag kände hur han greppade tag om handen men han lät den vara kvar.
- What is it Harry, why so… down?
- Nothing actually… Or… never mind. Han tittade ner mot marken och på ett sätt så kändes det som att det var mitt fel…att han var sur. Jag satte mig på knäna och kramade om honom, han la sina händer runt om mig och så satt vi en stund. Harry hade sitt huvud lutat mot min bröstkorg och han suckade. Fråga mig inte varför men jag började att nynna till en lugnt låt. Harry tog en hårdare grepp om mig och jag lutade mitt huvud mot hans.
- Harry you can tell me everything. I’ll listen what you have to say and i will not judge you. Vi var kvar i samma possition och tillslut så sa Harry
- In the car… You and Zayn, you looked really cute together… This is just so stupid..
Det tog i när han sa det, tror han att jag och zayn har något på gång? Nej. Varför tänker han på det, jag har precis träffat killen.
- Well it's good that we look cute and not ugly together… Harry suckade och jag tog mina händer om hans kinder och så gjorde jag så att vi fick ögon kontakt med varandra.
- But hey… I’ve just met him… I think that me and Zayn will be really good friends. Han log och tog tag om mina händer. Åh dom gröna ögonen!
- Im sorry Emma but i guess… I'm just, jealous när han hade sagt det sista ordet så tittade han ner mot marken. Jag var tvugen att lägga till den här kommentaren
- Harry, I think that we look cute too or… do you think we look ugly together? Båda av oss började att skratta, äntligen!
Någon knackade på min rygg och jag vände mig och där stod det två små tjejer, vad kunde dem ha varit? Kanske 13 år. Dem såg väldigt nervösa ut, blocken som dem höll i handen skakade lite. 
- Hej tjejer! Sa jag glatt och dom kollar förvånat på mig
- Herregud, kan du prata svenska? Sa den blonda tjejen och hennes kompis slog till henne på axeln.
- Klart att hon kan! Annars så hade hon aldrig sagt Hej tjejer… smart Gina! Den blonda tjejen kollade generat ner mot marken.
- Vi undrar ifall Harry kunde signera detta?
Harry kollade konstig på oss, antagligen för att han inte fattade ett ord av vad vi hade sagt.
- Det kan han säkert göra, ditt namn var gina och vad är ditt namn vännen?
- Jessica!
- Harry, this two wonderful girls wonder if you could sign their things.
- Of course! Harry signerade deras block och dem bad mig att ta kort på dem efter det så kramade dem honom och sa hejdå. Han satt kvar och jag stod framför honom. Vi kollade på varandra ett tag innan jag tog sats och satte mig ner i hans knä.
- Haha why did you do that for? sa han och så tog han sina händer om mig och kramade om mig.
- Well you wanted me to sit on your knees in the car, so why not now? Båda skrattade och det var helt underbart att höra hans skratt. Där satt vi ett tag tills resten av killarna kom ut.

Lexy och Liam höll fortfarande varandra i händerna. Alla stannade upp och kollade på oss, jag skrattade för mig själv och Louis sa
- There were many girls in there… so yeah, lucky you Harry!
- Yes, I'm pretty lucky sa han och kollade på mig och log. Rodnaden spred sig i hela kroppen.
- The clock is already 15:30… we will not make it. But should we instead by some igredients, movies and candy… We can bake at the hotel room and then we will have movie time! Fortsatte Louis och killarna nickade. Alla gick till bilen och denna gången så satt jag i Harrys knä, han var mycket gladare nu. Efter vi hade köpt ingredienser till bakningen och en massa godis plus filmer så var vi äntligen på väg till killarnas hotell. Dem bestämde sig för att vi skulle ta Harrys och Louis hotellrum. Vi kom in på rummet och det låg lite kläder här och där. Lexy lyfte upp ett klädesplagg och när hon insåg att det var ett par kalsonger så skrek hon till.
- This were not used.. right? Harry plockade upp dom och så sa han
- eemm.. yeah … of course not… och så började han att plocka upp resten av kläderna som låg på golvet. Lexy kollade på mig och hon såg lite äcklad ut, hon sprang in i köket och så hörde man hur vattenkranen sattes på.
- euw, euw, euwwww!! Hörde vi och alla började att skratta. Jag gick in i köket med kassorna och så började jag och lexy att förbereda allt.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
WoopWoop, Kapitel 22 people! :) Kommentera nu vad ni tycker! :)  


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ååh, älskar din blogg! Meeeer!! :D <3

2012-08-02 @ 23:31:57
Postat av: Hanna

Skiit bra! Längtar tills nästa! :D

2012-08-03 @ 02:33:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0