Tears - Kapitel 21

Tidigare kapitel 20
Harry däremot satt framför mig och han var riktigt blyg, han var inte samma gosiga Harry när vi var själva vid sjön. Han kollade på mig och Louis puttade till honom så att han vakande till liv. Harry kröp sig fram och satte sig bredvid mig.
- So what are we gonna to do? Sa jag och harry svara
- well, that’s a surprise och så tog han tag om min hand. 
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zayns perspektiv
Liam still tried to hug Lexy, it ended with lexy where running and liam where after her, both of them were laughing. So cute! Harry besides, he tried his things. He where a real prince charming and louis tried his best to make it harder for harry. I can see in emmas face expressions that she think it’s really funny when louis say something crazy and harry gets mad at him. Naill where sitting beside me and he where eating on his sandwich. My phone vibrate and it was a message from my lovely girlfriend perrie. It stood
’’ See you tonight then! ;) xx’’ What? she knows that im in sweden… so it’s impossible to see her tonight even though i want to.
’’ What, no? I’m in sweden and you know that perrie…’’ i sent it away. Some minutes later i got this message
’’ Oh yeah, im sorry i was supose to send this message to my girlfriend but i sended it wrong, love you! Xx’’ I smiled and i felt relief at somehow. Someone screamed, it was Lexy. She were on the ground and Liam were over her.
- I got ya! Said Liam and everyone started to laught. Everything was great untill i got a new message and when i saw what it stood.. everything felt so empty like i were the only person in the planet and i were so…lonely.

Louis perspektiv
liam where over lexy and harry tried to flirt with emma but i always destroyed it, so funny! Niall are still eating, as usual and… wait.. where is Zayn? I looked all over the place but i couldn’t see him.
- Guys, where is zayn?
- I don’t know, he where here a few minutes ago.. said Niall while he were eating from his sandwich.
- I’ll go and find him said Emma. Harry hold her hand and he looked at her like he didn’t want her to go away. Zayn maybe wanted to be alone for a while.. but something must have happened beacuse he always says to us when he goes away.. The question is, what happened?

Emmas perspektiv
När Louis hade sagt att zayn var borta så blev alla helt tysta. Niall sa att han var här för några minuter sedan, något måste ha hänt honom. Jag ställde mig upp och Harry höll fortfarande i min hand och han vägrade att släppa taget.
- I’ll go and find him sa jag medans jag tittade in i Harrys ögon. Det såg ut som att han inte ville att jag skulle gå men jag orkade inte med hur han höll på att flitra med mig, om han… gillar mig så får han göra något speciellt! Jag började att gå och helt plötsligt så ställde sig Harry upp och sa
- I’ll go with you. Jag log mot honom och så fortsatte vi att gå därifrån.
- Don’t do anything stupid while your gone! Skrek louis på oss och harry himlade med ögonen. Vi gick tysta bredvid varandra ett tag tills jag avbröt den pinsamma tystnaden.
- Why didn’t you tell me?
- Tell you what? Harry såg ut som ett frågeteken och jag himlade med ögonen.
- That you where 1/5 of One Direction, that you can sing or that you’re famous!? Han kunde inte titta mig i ögonen när han sa
- Because i thougt you would treat me different and…. Jag avbröt honom för jag kände att jag var tvungen att förklara för honom.
- Harry, beacuse you’re famous i would never, ever treat you different. You’re just a normal guy who can sing. I like you for who you are as a person, not for anything else. You’re not THE Harry Styles from One direction to me… You’re Harry Styles, the boy i meet at the lake. The boy who showed me the stars, the boy who where there for me when i needed someone. The boy i swim with my only underwear on.. Haha båda av oss började att skratta när jag hade sagt det sista.
- I would never do that with another person Harry, never. I can be my self when im with you, so why should i treat you different?
Harry rykte på sina axlar. Han sken upp i ett leende, hela han lös av glädje efter allting som jag har sagt. Jag märkte att han hade smilegropar, gud vad gulligt! Så söt är han, nej emma.. inte söt utan snygg, det är skillnad. Harry rodnade vilket var hur gulligt som helst och han visste inte vad han skulle säga till mig, han hade sin mun öppen men han fick inte fram något.
- Remember that Harry! Han tog tag om mina händer och hans gröna ögon kollade in i mina. Hans leende sa allt, jag tror att Harry behövde höra något liknande. Vi fortsatte att leta reda på Zayn.

Jag såg en kille som satt vid en bänk. När vi märkte att det var Zayn så skyndade vi oss dit. Han höll sina händer framför ansiktet och han mumlade på något som vi inte riktigt förstod. Jag och Harry satte oss på en var sin sida av honom, harry sa
- why did you go without telling us? Has something happened?
Smart harry.. vad tror du? Han sitter bara här och gråter för ingenting... Zayn sa inget utan han satt i samma position. Jag som inte kan trösta folk fick ge sig in i rollen eftersom harry verkade inte heller vara så bra på att trösta människor. Jag kramade om Zayn och han lutade sig mot mig.
- Do you want to tell us what happened Zayn? Sa jag med en lugnt ton i rösten. Han tog bort sina händer från ansiktet och hans ögon var röda, man hörde på rösten att han fortfarande var ledsen.
- P…pe…perrie. Jag kramade om zayn fortfarande och Harry tog sin hand och smällde till den på pannan.
- Zayn… I told you that you shouldn’t have give her a second chanse…. What did she do this time? Zayn tog ett djupt andetag och så plockade han fram mobilen och gav den till Harry, han läste högt och det stod
’’ Haha omg, I sent it to my boyfriend… sorry babe but see you later to night and i will have some sexy clothes on! ;) xx’’ Zayn lutade sitt huvud mot min axel och jag kramade om honom hårdare. På nästa sms stod det
’’ Oh god… Zayn… I can explain!’’
- Zayn she have called you for like 50 times… sa harry och kollade chockat ner mot mobilen.
- I don’t care… I don’t wanna talk to her… not now. Tårarna rann ner från zayns kinder och dem landade på mina lår, han såg helt förkrossad ut. Jag förstår honom, har kännt denna känslan förut..
- Zayn, I know how it feels. My ex boyfriend pretends that he didn’t know me after the accident which happened for 3 years ago. It suck but.. life goes on. You deserve someone much better, someone who loves you. Zayn tittade in i mina ögon och ett litet leende kom fram.
- So do you Emma! Klämde han fram.
- Well, Im singel at the moment and im still waiting for that speciall person. Harry titade på mig och log, ja nu vet han det. Jag kramade om Zayn extra hårt och han besvarade den kramen. Harry satt bredvid oss och såg helt ensam ut.
- Oh Harry, Join us! Sa jag och hans läppar formades till ett stort leende, vem gillar inte gruppkramar? Jag skickade iväg ett sms till Lexy och bad henne att komma hit med killarna. Efter en stund så såg vi 4 personer komma gående emot oss. Killarna bildade en ring och de kramade om varandra, de försökte att trösta zayn.
- Guys it’s ok, I talked to Emma and it feel a little bit better now, Thank you Emma!
- No problem zayn! Sa jag och log vänligt mot honom. Alla satt och pratade med varandra och tillslut så frågade Lexy
- what’s the surprise?
- Well it isn’t a surprise if we’ll tell you! Sa liam och puttade henne lite lätt på axeln.
- We can tell you this… we have a schedule to pass. The first thing is done, to take a swim at the lake but it was supposed that you two would swim with us but .. you forgot your bikinis sa Louis.
- Next stop then? Fortsatte han och resten av killarna nickade. Vi började att gå mot killarnas privata bilar. Liam och Lexy gick längst fram och de höll varandra i händerna. I mitten så gick Niall, Zayn och Louis, de höll om varandra runt midjorna. Längst bak gick jag och Harry med händerna ihop flätade. Jag måste erkänna att jag gillade det men på ett sätt så var det fel. Vi har inte varit så mycket med varandra och vi håller redan i varandras händer? Jag släppte taget om Harrys hand och han kollade frågandes på mig. Så lätt kommer det inte att bli Harry… hur mycket jag än skulle vilja hålla dig i handen och krama om dig så finns det en gräns. Han måste känna för det. Jag tog mina händer genom mitt hår och pustade ut.
- What is it Emma? Sa han och kollade lite oroligt på mig.
- Nothing, Im starting my new life now and this... yeah, this is a good start! Harry log och så viskade han i mitt öra
- Me and Liam were planning the whole day for you and your friend, hope you guys will like it! När han hade sagt det så fick jag rysningar i hela kroppen, men nu blev jag bara nyfiken. Vad hade dom planerat?
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
21! Detta går ju bra! Internetet har inte fungerat så bra idag så någon snubbe fick komma hit och fixa det... hoppas att det håller nu då! Vad tycker ni? :)

Kommentarer
Postat av: Elma

Jättebra! Meerrr! ♥♥

2012-08-01 @ 22:34:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0